04 juni 2006

end of an era...

nu flyttar du...
nu flyttar
Du.

ja jag vet,
det är inte långt bort.
jag kan nästan nästan se ditt hus härifrån...
men att ha dig i samma hus,
det är speciellt.
sena kvällar och nätter,
i trappan utan skor
20 sekunder bort från varandra.

jag saknar att ha dig i ditt rum,
bara två trappor ner...
trots att du just har lämnat.
mina armar kommer säkert ömma imorgon,
efter alla flyttkartonger jag burit.
men jag önskar de ömmade mer,
så jag slapp känna mitt ömmande hjärta..

hela min tid här, just här
har handlat om du och jag
vi.

i ditt rum med tårar innanför mina ögon
i mitt rum när åskan går
i ditt rum med filmkvällar i mörker
i mitt rum med levande ljus och muggar med kaffe
i ditt rum med kent ekande mellan väggarna
i mitt rum med tjej-musik som hörs ända ut i trappuppgången
i våra rum, oändlig vänskap

ditt rum, som mitt andra hem

jag vet, du är inte långt borta
men jag saknar dig!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

2:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se