16 juni 2006

skejtarbrud-wannabe

man ska inte vara så kaxig...
bestämt mig för att jag ska lära mig åka både inlines och skateboard i sommar =)
kan ingendera, inte ens stå på dem haha. like bambi on ice!
men, men, projektet för sommaren är alltså att bli skejtarbrud
och så inlines åxå så klart, men det låter inte lika cool, och vad kallas det då, om man är en sån?

yeah well, hade mitt andra träningspass igår på en undanskymd väntplats. när man är i träningsfasen...jaa, då är man gärna så osynlig som möjligt...
så där oerhört cool känner jag mig inte än, i alla mina skydd och en hjälm från förrförra decenniet, när de var runda, och lite lätt kepsformade. i glittrig plast.. jaa, jag har svårt att se att någon skulle se cool ut i en sådan i och för sig. eller så säger jag bara det för att rädda självförtroendet ;)
men just som jag flinar lätt för mig själv och konstaterar, rätt så nöjd, att se där! jag har ju nästan koll på det här med inlines nu, så åker jag rätt in i samma buske som förra gången... aaj...den är taggig värre, och jag trodde nästan jag bröt benet..
Hur, HUR gör man för att stanna med inlines??!
om man inte gör det med hjälp av buskage och liknande alltså...
tips, anyone?
den där bromsklossen där bak gör det ju bara ännu svårare...

skateboard går lite bättre dock =)
hur nöjd som helst hehe.. jaa, jag kan ju inte säga attdet går bra.
MEN jag kan både stå på den och ta fart, samtidigt *woohoo hahaha*
och har börjat få koll på lite hur man styr,
jao, jag är så mycket nybörjare som det kan bli!
men jag jobbar på det! ;P

nu måste bara knät bli bra igen, så är det på'tt igen som gäller...
jag SKA bli skejtarbrud innan sommaren är förbi! ;P
...really don't know why though...
men, men, vad det ska användas till blir en senare fråga

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha.. ja stanna med inlines är inte det lättaste. Jag tycker att det bara blir svårare å hålla balansen när man ska till å bromsa också. :)

6:47 em  
Blogger Ida said...

Jag kan lära dig att både skejta och åka inlines, baby! ;) Hahaha

10:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se