03 december 2007

en liten påminnelse så att du inte glömmer att det är måndag...

men det är svårt att missa, en dag som denna...

man somnar sent, sent, sent efter att ha kämpat med datorn i timmar. datorn vars virus kommit tillbaka och bitit en i rumpan ännu hårdare än det gjorde förra helgen. datorn vilken man ibland måste hålla lite i för att den ska surra lite mindre, och som alltid, alltid har för lite virtuellt minne..

man vaknar efter ca 3 timmars sömn av ett sött litet sms. följt av ett nån timma senare där det står att Baby's julflyg gått och helt händelsevis blivit inställt, och vad fan ska vi göra? och går det att boka om 800:- tågbiljetterna one way?
ångest som ökar när datorn startas om och istället för att som igår ha dö och elakt hävda att den inte har något tangetbord fastän den har det, nu säger att "ojdå. jag har 55 allvarliga systemfel och jag kommer DÖÖÖ om du inte gör något. men vad tänker jag inte förklara för det förstår du ändå inte".
men hjälp av en dator med självmordshot var 5e minut lyckas vi dock från båda våra kontinenter boka om flyget till några timmar senare, och tågbiljetten likaså (det var som sjutton!) för bara 700:- den här gången, och med egenkomponerade förhoppningar om att lämna tillbaka de andra biljetterna.
detta redan innan klockan 9.

därefter tog jag adjö av min fd trogne skrivbordskompanjon, sålde inte min själ men däremot mina 3 nästkommande år till avbetalningens väl och ve, och nu sittes det trött, men utpustad, vid min nya svarta. som inte är en klänning men väl en laptop.

på plus ligger att veckan förhoppningsvis inte kan bli värre än den börjat, och att Baby faktiskt kan komma så jag kan pussa henne under misteln (eller kanske bara en kvist granris).
trots the morning from hell, så är det faktiskt inte fy skam ändå. (även om det redan var i det utgångsläget jag gick och lade mig igår).
det är inte lätt det där med distans...
men det får vara värt det.
och vi kommer vara det starkaste som finns i slutändan. amor vincit omnia, and i will bite all the troubles in the ass until they run away and hide for good (hopefully soon).
we'll win.... i wont settle for less. (men lite medvind vore väldigt tacksamt åxå...gud?)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ladda ned http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis/download
Installera och kör. Ta scan och någonting med save loggfil. Därefter kopierar du textdokumentet du får och skickar till ninna__87@hotmail.com. Då kan jag se vad för aktivitet du har på din dator som stör ut den.

7:53 em  
Blogger Mio said...

vad snäll du är! =)
laddade ner en den o fick ett antal loggfiler o tog bort nått som nån sade att jag skulle ta bort.. men det är fortfarande all screwed up... just nu står datorn i hörnet o skäms. kanske har jag ork om ett tag att våga koppla in den o göra igen ;)

1:24 em  
Blogger Nika said...

Datorer alltså! Alltid när man verkligen verkligen är beroende av dem så blir det något knas.:-(

1:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se