30 oktober 2007

heheheee.....shoot me?

igår förärades jag besök från hälften av familjen (mamma, pappa, liten syster) för första gången på 4 år.
de tog ledigt från kor, barn och allt vad det är, för att köra halva sverige upp och säga hej. (eg. på väg nån annanstans, men en avstickare till min stad).

jag tänkte på att städa, och baka kladdkaka, men inte på att censurera.
mamma och liten syster spottade snabbt "stora sexboken - för tjejer som har sex med tjejer" i bokhylan och jag bet mig mentalt i armen och tänkte "fan!" när liten syster säger "men teeeeees då!!!!"
hur väljer jag då att hantera situationen?
t.ex. genom:
A) "ojdå..haha, ja den boken hade vi som kurslitteratur när vi läste om..eh..psykologi, genus och sexualitet för ett tag sen"

B) "haha, jadu, den boken fick jag som ett skämt från mina vänner när jag kom ut som lesbisk. de tyckte det var en kul grej"

eller - givetvis, vad annars - C´
C) "eh...hehe..hmm.. ja alltså den boken är lite trendig och många var nyfikna på den, och dessutom så tänkte jag att jag vilje stödja det att det skrivits en svensk bok för homosexuella tjejer (so far so good). men jag har inte läst den än (sant), och hehe, jag behöver egentligen inte läsa den heller heheeeee *ögonbrynslyftningar och flinande från min sida*

A-AH, somebody teach me to lie?
åtminstånde att inte lägga till menande flin och dirty-skratt..
att bara hålla tyst hade ju åxå varit ett alternativ väl möjligt.

jag vill ju inte säga de här sakerna, och min mentala mini-tess håller för öronen vid det här laget och säger "lalalaaa, jag vill inte höra längre", men det bara keeps happening!
det är något med mig och sexskämt vid fel tillfällen. det har inte alltid varit så. det hände under det senaste 1.5 åren. sen jag kom ut. alla gränser och garderober brast fast jag bara tänkt sparka ner EN dörr.

häromdagen gjorde jag det förövrig in class, under seminarietid.
och nej, inte utkomst. det hade varit okej.
sexskämt.
jag blev godkänt. men föreläsaren blev röd..

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha ha!! Grymt roligt skrivet!

3:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se