10 september 2006

"unga tjejer kan skada din hälsa allvarligt" (om ciggpaket ska ha varningstext så borde fler saker märkas ut..)

hrm..insikten om 21-åringarnas fara för min metala hälsa (en insikt som jag vet kommer försvinna så fort en annan söt sak går förbi och ler så där mystisk, och säkerligen även hon är 21, bara för att livet är så, gör så. och jag tror gud har humor...), i alla fall...
den insikten..den borde betyda att jag alltså inte bör flirta med hon supersupersnygga saken från gaystudenternas möte förra tisdagen.
hon var nitton.. fick jag reda på efter att vi suttit och kikat under lugg på varandra och lett lite då och då under hela mötet. från första stunden till sista.
suck och stön!
19 är ju alldeles för ungt ju. eller hur..?
tänkte att min nedre gräns skulle gå vi 21, o det ser jag ju i alla fall hur bra det fungerar ;P
people should look their age!
säger jag som blir lycklig när folk tror att jag är nitton. det var inte så länge sen det hände.. tre veckor sen eller så. i helgen gissade någon på 23. inte lika kul, om än mer realistisk gissning kanske.
gladast av allt blir jag när jag får åka på halv biljett på bussen. där är det sexton.
och jag har inte alls åldernoja...

snackade med hon från i fredags. hon var orolig för att jag skulle vara sur/ledsen.
I can see her point in asking. men var rätt trevlig mot henne i alla fall. om än inte så att msn-fönstret svämmade över av min rosa text så som vanligt. mer kort och koncist.
hennes dagens låt från mig blev juliette and the licks - got love to kill
jag vet att hon lyssnar på texterna (http://www.lyricscafe.com/j/juliette_licks/003.htm)
det kanske var lite hårt...
men jag har väntat på henne ett tag nu.. sen...ja, i våras i alla fall. oookey, nej, jag har inte suttit sysslolös och väntat intensivt, det är jag medveten om. I've kept busy. and liking it.
men hon måste ta och fundera färdigt snart nu. faktiskt.
man kan inte säga att man gillar någon mer än som vän, och att man inte vet vad man vill med det. eller att man vet vad man vill men inte vet vad man ska våga/göra.
och man kan inte heller hångla upp mig ena helgen, och exet andra helgen. eller jo, det kan man, men inte när jag är på samma ställe.
då hade jag lika gärna kunnat hångla upp miss hetero-teaser när hon satt och körde sin avancerade lek i soffan med mig.. SHIT vad den bruden kan flirta!! till sist satt jag bara och flinade och tittade ner i golvet/kikade under lugg. oh she soooo knows what she's doing! när man har läppar 2 cm ifrån sina egna, och någons finger i ens mun, och vet att det är en lek från bådas sida, då vet man bara inte om man ska kyssa till eller bara skratta och säga "lugna ner dig lilla vän"..

"What's it gonna be
What's it gonna be, do you want me
What's it gonna be
What's it gonna be, do you want me
Is that even a question in your mind

So don't fuck me discontent
Like your love is spent
When I'm lying alone
Baby, where's your home
You're looking for me
It's all for free"
(juliette and the licks)

lite hårt kanske, men kvinna, bestäm dig!
jag vet att du är känslig nämligen, och jag vill inte playa dig. men jag kan inte bara vänta och se, I've got things to do annars. Jag väntar när jag vet att jag har saker att vänta på. Då är det lugnt, men då måste jag veta. Annars är jag då-ålig på att vänta.
och jag är åxå känslig.. så jag ser helst att du inte playar mig heller.
i så fall drar jag vidare redan innan. men kompis, absolut, jag gillar dig. men tänk färdigt snart!

3 Comments:

Blogger bruden said...

Åh jag har samma problem... jag har satt en gräns (fast jag kan ju inte säga vad gränsen är utan att avslöja min egen ålder) och ändå slutar det med att jag blir uppflirtad av någon 20-åring som jag vet inte har något att tillföra mitt liv egentligen. Och det är ju ännu knepigare när man själv ser så himla ung ut, då är det bara småbrudar som raggar på en eftersom de i ens egen ålder tror att man är under deras gräns. Ack.

7:31 em  
Blogger Torpan said...

*ick* veliga kvinnfolk alltså. Förstår frustrationen, nån gång får det liksom vara nog. O vet man att man väntar på något eller att nån ska känna sig redo är det OK o sin sak, men som du säger, att bara vänta är mest irriterande i slutändan.

Hmmm, 19 år alltså. Du har inga yngre syskon va? :P Jag har svårt nog att tänka mig en 84:a som är lika gammal som min bror, men syrran är bara 18 o det skulle kännas asskumt. Som att dra hem nån av hennes polare. Neeej. Men det är kanske bara jag. *rycker på axlarna*

7:45 em  
Blogger Mio said...

bruden:
I know, I know.. och problemet är att man inte tänker med egentligen när man väl har tjejen där framför sig, flirtandes. det vette fan vad man tänker med istället, men logiken är det inte i alla fall..

torpedo:
hehe, jo, jag har syskon som är yngre. jag veet, det är ju det jag snackar om, ambivalens som gud vet vad. hon är samma ålder som brorsan. så det är ju weird för hela slanten. jag visste ju inte hur gammal hon var när intresset föddes liksom. men ja, antagligen är det alldeles väldigt lugnt, och kommer inte hända ngt där. I would think..

7:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se