08 september 2006

3 out of 3, fast inte alls säkert det är någon vinst...

lördagen blev förflyttad till fredagen.
vilket är idag.
så ikväll är det fest med fröken från förra helgen.
kul!! fast vet inte på vilken nivå vi ses, eller vad hon har för tankar.
men det märker jag väl under kvällen.

något som komplicerar situationen något, är att det är fest med hela gänget...
3 out of 3...
- hon jag ska se, pojkflickan från förr - dejt, kompis, hångel förra lördagen
- pride-bruden, som flirtats med, och halvdejtat, men som inte hånglats med, men som dock lagt sig till med flirtigare ton igen på sistone
- straighta kompisen, som jag hånglade upp första gången jag träffade pride-bruden, följde med hem, för att sedan skaka hand och presentera sig för pojkvän som oanmäld kommit hem till hennes lägenhet den kvällen (han var inte nöjd..)

hrm...alla tre kompisar med varandra, alla tre knows the story, alla tre kommer vara där ikväll.
eh-he..ja.
LITE knepigt i alla fall.. jag bara ber att pojkvännen inte kommer vara där åxå ikväll. DÅ kommer jag bli riktigt obekväm haha...

jaa, jag har ju ingen annan att skylla direkt..
som man bäddar får man ligga.
fast DET har jag i alla fall inte gjort med någon i gänget, legat.
så alltid något positivt haha ;P

än..i alla fall...

(I'm not a player..I really am not. säkert!)

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

nyfiken... läser din blogg i smyg. gillar. blir nyfiken. men jag vore ingen brud för dej. alldeles för straight. skulle du tro. o tycka. skit samma. en skitdum fråga. har du ett jobb?? har inte listat ut vad du gör förutom o charmar damer? ;)

10:35 em  
Blogger ze7en said...

Charma damer är hennes jobb ;)
Good luck på festen Tess, du kan nog charma allihop ska du se :)

Jag ska iväg i ett par dagar och åka snowboard igen, yay!
C u when I c u

2:19 fm  
Blogger Torpan said...

*garvar o skakar på huvudet* att du bara lyckas komma i dessa situationer... :) Lycka till iaf o hoppas kvällen var kul!

4:20 fm  
Blogger Mio said...

anonymous:
oh, kul att du gav dig till känna i en kommentar, spännande att se att man har lite okända returners =) men, hrmm..vad betyder det att jag skulle tro och tycka att du vore för straight? betyder det att du ÄR straight, eller bara att jag skulle tro det?huvudsaken är ju inte vad andra tror att man är, utan vad man själv känner att man är. och mitt dejtingregister, haha, har bredd i personers egenskaper. jag är inte den som är den haha ;)
nej då.. jobbar, ja förutom som ze7en så fint uttrycker det (tackar!), och att jag extraknäcker som batman då då ;) så pluggar jag.

ze7en: ha en toppenkul snowboarding-trip! återvänd helskinnad och lycklig!

torpedo: I KNOW!! jag har ingen aning om hur jag gör.. verkligen... jag låter ju helt oseriös dessutom haha, jag vill ju bara vara seriös. men vad GÖR man när tjejer alltid har en tendens att dyka upp i flock??!!en dejt kommer sällan ensam tydligen.. och innan man vet så vill man ju inte missa the opportunity.. ;) hrm.. jag tror jag har en konstig strategi...

11:45 fm  
Anonymous Anonym said...

...jag läste i någon av dina vänners blogg (som alltså är lesbisk) att hon utan o tveka väljer en tjej m kort hår o korta naglar framför en "tjejig tjej" eller nåt sånt där. o det verkar va sådär? att om man ska ha en chans på tjejer som gillar tjejer så får man inte ha långa blonda lockar, svartmålade långa ögonfransar, pushup-bh o naglar m fransk manikyr. gilla tighta jeans o klackar. men vad vet jag? jag har bara läst mig till min "kunskap". jag har aldrig haft en tjej. men har sån jävla nyfikenhet. har inte haft killsex på länge (för o va med mig) o det har börjat kännas så jävla spännande att få göra det skönt för en tjej... that's me.

11:53 fm  
Blogger Mio said...

anonymous:
well, det är ju väldigt olika vad man gillar, även inom flatvärlden så klart. och även om androgynitet och flatighet kan vara riktigt, riktigt sexigt, så betyder det ju inte att en tjejig tjej går bort per definition. det handlar ju om vad det är för person bakom antingen det spretiga rufset eller de blonda lockarna. är den personen intressant och bra så är den franska manikyren inte något som hindrar, och pushup-bh's, lilla vän, de ska ändå tas av förr eller senare hahaha ;P
vad jag menar är att klart jag tänder på en person som signalerar att den är flata och trygg i det, och det är något visst med spretiga, rufsiga frisyrer och baggybrallor, men there's more to it than that. personen är det som gör det.
och dessutom är sotade ögon med långa mörka, långa fransar, riktigt, riktigt nice

12:18 em  
Anonymous Anonym said...

hm. då vet jag.

1:05 em  
Blogger Ida said...

Ja inte fan var det i min blogg man kunde läsa om det positiva med korthåriga tjejer iaf! I like them feminine girls ;D

Yay, du ligger för övrigt i som vanligt ser jag ;)

6:41 em  
Blogger Mio said...

well sweetie, making up for lost years, making up for lost years...
och, hey! man måste väl ställa upp lite för brudarna liksom?! ;P
altruism! säkert ;)

6:52 em  
Anonymous Anonym said...

"klart jag tänder på en person som signalerar att den är flata och trygg i det, och det är något visst med spretiga, rufsiga frisyrer och baggybrallor" ....ursäkta en oförstående då, men måste man vara "maskulin" för att signalera att man e flata? om jag går som världens barbiedocka o håller min flickvän i handen o kysser henne, e jag inte öppet flata då? e jag inte trygg i att vara lesbisk om jag inte har rufsigt kort hår o baggy pants? det är faktiskt inte så konstigt att straighta har "fördomar", eftersom det verkar som att gays har en hel del också? nu låter jag irriterad, det är jag inte. bara nyfiken, o lite oförstående. men fortfarande kåt på damer *leeeeer* -t

11:54 em  
Blogger Mio said...

anonymous:
(samma anonymous som förut förresten?)
well, hrm, en del att försöka besvara här haha. ska försöka ta det i tur och ordning, och sen så svarar jag utifrån mig, och ger inte sken av att ha tolkningsföreträde. this is just me and my thoughts.

först och främst, det här med maskulinitet. man måste absolut inte vara maskulin för att signalera att man är flata. och man behöver inte alls vara maskulin för att ha baggybyxor och spretigt rufs etc. man kan vara alldeles väldigt feminin, om än på ett annat sätt, i dessa attribut. liksom att man kan vara väldigt traditionellt feminin och så klart signalera att man är flata till tusen ändå. men jag måste säga att jag tycker det är lättare att snappa upp flatsignaler från folk som inte går med någon i handen, utan ensam, om de har vissa utseendemässiga kännetecken. men jag är som sagt relativt ny i branchen, OCH att det är lättare att se folk betyder inte att de är tryggare i sin läggning än tjejer som visar på annat vis. allt måste ju vara så som man trivs med! det är ju det som är intressant, att någon är sig själv .
och, det är som sagt inte det maskulina som jag personligen faller för. även om inte många av mina span har varit tjej-tjejiga, men ingen har heller varit butch. aah...tricky to explain.. och olika gång till annan ;)

och alla med spretigt hår är absolut inte heller så pass trygga med sin läggning att de kan hålla hand på stan, och det är åxå en väldigt intresse-fångande faktor. att någon är trygg i sig själv nog att visa vad den tycker, tänker och känner. oavsett frisyr, kläder etc etc.

fördomar. ja du.. det är väl människor som har fördomar? inte straighta eller gay's som kategori? så ja, jag skulle säga att det finns fördomar på bägge sidor, och säkerligen både inom som mot kategori. :/
men jag ville inte ge sken av att jag tror alla flator har viss stil, och alla som inte har den stilen är straighta. och tvärtom. för så är det inte, och vore det så, och endast så, så vore världen väldigt enkelspårig. och tråkig.hrm..skulle kunna fortsätta, men det här blir långa långa kommentaren redan.. så jag hoppas jag fått fram lite av det jag vill säga i alla fall?!

12:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se