08 mars 2007

för att jag blev utmanad...

Jag har blivit utmanad av frökenT

[Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.]

my quirks then...

1. jag kan inte stå emot en utmaning ;P
och om någon dares me, eller säger "du kan inte.." så kan jag inte låta bli.. oavsett om det är saker som att t.ex. ta reda på om det ekar innuti en tvättmaskin, eller se om man kan få in en pet-flask-botten i munnen (OBS 50cl..jag är inte dum..heh..och det gick inte nej..)

2. första gången jag hoppade i en vattenpöl var jag 20-någonting... jag råvägrade som barn, och som vuxen kom jag på att jag faktiskt aldrig gjort det, och undrade om jag missat något essentiellt där i barndomen. något som skulle vidga mina vyer och göra mig till en större och lyckligare människa. det visade sig att jag mest hade missat att bli blöt..inte mer än så.

3. jag kan inte säga resuRs, broRsan, foRt, boRt..och andra sådana ord..för det låter mer som resuss, brossan, fott, bott när jag försöker... det är typ den enda dialekt jag har.. jag var jätestolt hela mitt öländska liv när alla sade till mig att jag inte hade någon dialekt. sedan flyttade jag hit, och Sweetie-M fnittrade gott, men kärleksfullt, åt att jag visst hade det, och kallade mig för "talfels-bruden"..sen gick jag på stan och övade för mig själv som små mantran... "resuuuurrrrrsss"..så kanske är det någon som kallar mig för "psycho-bruden" nu istället..det vet jag inte. och det funkar fortfarande bara ibland..när jag försöker allt jag kan...resuRs..resuRs..resusss..fan...

4. när jag dansar, dansar jag helst med händerna i fickorna, och blundar...


5. får jag välja så äter jag helst efterrätten före maten (om man nu ska äta efterrätt), för jag tycker den smakordningen känns mer rätt, och ketchup passar förövrigt till allt. och grekisk sallad gör sig egentligen allra bäst liiiite lite lagom micrad. och jag skakar alltid ut kolsyran ur alla drycker.

6. jag blir glad av att fylla i listor och formulär. bara för sakens skull. till och med scb-undersökningar, körskoleprov och multiple choice tentor blir roliga bara just för att man får kryssa. jag tycker inte om att skriva listor, men det är kul att kryssa..

Nu utmanar jag följande personer att göra detsamma:

hmmm..kanske...garmonbozia, ajja, ze7en, vreni, I'm not jesus och baby?
(vill säga torpan åxå..men du har väl slutat..?)
och alla andra som vill, ni får åxå vara med, såklart ;)

7 Comments:

Blogger pseudonym said...

Wow, min första utmaning.

Hm, vad gör man om man inte har 6 personer att utmana? Jag vettefan om jag ens har så många besökare på min blogg :P

8:24 em  
Blogger ajja said...

uh.. utmanad dubbelt på den här jäkla grejjen. NÄ men JA E NORMAL FÖR FAAN!! *s* ;)

9:32 em  
Blogger ze7en said...

jag ar i limbo...jag har ju inte ens en spot pa blogger...man kanske skulle borja?

10:29 em  
Blogger Lyckliga Paret said...

Ojdå, den utmaningen var svårare än den du får av oss.

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

R är förjävliga !

3:56 fm  
Blogger Mio said...

anonymous: haha, well, vissa i alla fall ;)

ze7en: klart du ska! du är ju minst lika mkt bloggare som vem som helst, fast utan en blogspot..

ajja: haha, klart du är!! sjäälvklart.. ;)

I'm not jesus: man Måste ju inte utmana..det är bara kul nog att fylla i ;P

lyckliga paret: ..tack för utmaningen. men jag får nog lov att passa..jag är inte så där värst mycket för penisar, oavsett storlek.

12:23 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Jag blir också 'retad' för min öländska.
Fast den är å andra sidan rejält uppblandad med småländska och göteborgska...

En salig blandning, mao. *s*

7:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se