12 mars 2007

Queer 1 year

idag på dagen är det precis ett år sedan jag kom ut för första gången.
för mig själv, och för en inte ont anande killkompis.

egentligen borde jag fira in med champagne och tuttårta
men jag nöjer mig med att gå runt och bara vara stolt inne i mig själv och minnas lite och tänka efter.
jag funderade ett kort tag på att köpa små godisbitar och dela ut till min handledningsgrupp (dagens aktivitet) med orden "idag fyller jag 1 år", men insåg rätt snart att det antagligen skulle låta som jag var med i typ anonyma alkoholister (och inte oanonyma flator) eftersom de faktiskt inte vet någonting om det hela, och de antagligen skulle bli rätt förvirrade av min förklaring då jag tror de antagligen aldrig haft behov av att fira sin sexualitet.

jag är faktiskt jättenöjd.
och stolt.
och trots att året som gott har burit med sig minst lika många gråa dagar som regnbågsfärgade, och trots att jag ibland varit helt slut över både det ena och det andra och mest farit runt som en vilsen tumvante i en höststorm, trots långa och konstiga diskussioner med far min, och darrande ben varje gång man skulle säga orden "eh..jo..jag är flata" både här och var - trots allt sådant och ännu mer, så har det här året varit ett av mina absolut bästa.
I would so jump out of the closet again any day!

det är faktiskt asbra att vara flata!
you should be it too om du inte redan är det ;)

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe, vilket schysst inlägg! grattis på ettårsdagen!

6:30 em  
Blogger pseudonym said...

Grattis :)

7:40 em  
Blogger jencupcake said...

grattis på dig, mitt hjärta!!!
jag älskar dig jättemycket!

8:21 em  
Blogger ajja said...

Grattis grattis! Och ni ser jättefina ut å korten ju! (smygtittade lite på qx) :)

8:25 em  
Anonymous Anonym said...

Wohoo grattis!

1:24 fm  
Blogger Honey said...

grattis!! :)

2:25 fm  
Blogger Frederick said...

Grattis på ettårsdagen!

9:48 fm  
Blogger Ida said...

Grattis! :D

Men vadå, du behöver väl aldrig berätta för nån att du är flata? Du har ju pins på väskan som löser det åt dig ;)

1:17 em  
Blogger Mio said...

thank you -all of you! :D

och garmo: hahaha, jo, men det funkar inte fullt ut alla dagar..iofs skulle jag kunna hålla upp väskan 2 cm ifrån deras ansikten vid akut-komma-ut behov..eller åxå göra JÄTTEstora pins...hmmm...

and baby: ich liebe dich sehr auch! ♥

1:22 em  
Anonymous Anonym said...

Hm, det var nog ungefär ett år sedan jag kom ut för mina bästa vänner, och ett år och tre månader jag kom ut för mig själv

8:31 em  
Blogger Mio said...

grattis på dig med då! :)

8:29 fm  
Anonymous Anonym said...

vilket sammanträffande! 12 mars är minsann min årsdag också ;o) firade två år den här gången.

nästa är ska jag tänka på det, om jag ser en brutta som ser minst lika stolt och glad ut som jag, ja då är det nog du!

och yes, indeed, det finns nog få saker som faktiskt är bättre än att vara flata!

1:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se