04 mars 2008

den lite sena uppdateringen

mensen hade den goda smaken att vara exakt en vecka försenad, vilket gav oss två dagar freedom, och lät oss precis passera den magiska gränsen av ETT ÅR ostörda och lyckliga.

ett år.
i min värld borde jag få medalj för det och jag antar att jag på något vis har passerat någon gräns. det är lite vuxet... och det är väldigt stort. det är väldigt mycket längre än jag någonsin gjort. och jag har lärt mig tillit, kärlek och att ta emot, inte bara ge.
det är fortfarande förvirrande, det här med att vara "tillsammans"... men jag har den bästa följeslagaren, och vi lär oss tillsammans.
jag har funnit min första och största riktiga kärlek. jag vet vad "älska" verkligen betyder. och det är större och mer än jag hade hoppats få ut av livet.
så jag klarar mig utan den där medaljen.
jag är nöjd och skiner ändå.
vi pratar stora tankar och stora saker.
och den dagen jag gifter mig är du bjuden på mitt bröllop.
men det är i alla fall ett litet tag till tills dess ;)


nu till allvarligare saker...

jag funderar på att göra slut.
inte med Baby, aldrig.

men med den här bloggen. kanske är det inte slutet, kanske är det bara en paus. ibland behöver man sådana har jag hört, för att man ska hitta tillbaka till varandra.
den här bloggen har fyllt många funktioner, och var en av mina allra närmsta vänner under lång tid. och gav mig dessutom chans att träffa många nya vänner som har kommit ännu närmre.
i den här bloggen föddes jag i mitt liv som homo. jag andades, våndades, hoppades, väntade, och lyssnade med den och med er.
men just nu är inte just den här, det jag behöver.
inte nu, inte längre.
bloggen har ändrats, villkor har ändrats, och jag behöver något annat. både bloggen och jag är på andra ställen i livet än när vi träffades. vi växte, och kom ut båda två. för mig var det bra, för bloggen kanske en stund till i garderoben hade behållt vår vänskap ett lite längre tag. vi växte ifrån.
kanske är det inte slutet, kanske är det en väntan.
kanske ses vi någon annanstans i cyberrymden eller under den rymden som bär verkliga stjärnor.
ibland förtjänar en bra vänskap att släppas fri istället för att envist hållas fast vid. och det är dags att säga tack och förväl just här.
men det har varit två fina år! och en väldigt bra tid.

tack, bloggen, och tack alla ni som följt med.
det har varit en ära att få dela mina tankar med just Dig!

och vill du mig något så träffas jag här:
tessaworld@yahoo.com


3 Comments:

Blogger Maria Sjögren said...

Nej, vad tråkigt! Det har varit så fint att läsa det du har skrivit. Du får ha det så bra och så får vi hoppas att du hittar en ny vänskap i en annan blogg i en annan tid.

12:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tog samma beslut för cirka ett halvår sedan och har inte ångrat en dag. Kan dock bero på att jag bloggar oanonymt på ett annat ställe. Min blogg hjälpte också mig något helt otroligt, men bara till en viss gräns, så jag förstår varför du slutar. Det är dock väldigt tråkigt, eftersom din blogg var en av de som verkligen har hjälpt mig. Hoppas du får ett lyckligt liv! Kram

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

saknar bloggen...

11:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se