08 juli 2006

the questions..again

så frågar hon igen, mamma..
"men alltså, jag bara undrar..du sade du gillade både killar och tjejer, och att det är så att man blir kär i personen, men nu verkar du bara leta efter tjejer...eller? varför är det så?"

alltså..jag vet inte vad jag ska svara på de där frågorna... jag vet inte vad jag ska säga. jag blir bara arg, och undrar varför hon inte kan lämna det ifred.. varför det inte kan vara MIN grej? kan hon inte utgå från att om något ändras så säger jag det? och OM något ändras så kan hon väl inte tjata fram det heller!! kan inte JAG få ha mina tankar ifred först?
jag vet att hon vill väl, jag vet att hon bara vill förstå, men det funkar inte så!

och så har jag tydligen vid något tillfälle råkat säga till henen att många som kommer ut, kommer ut som bi först, och homo sen.. och det har hon tydligen tagit fasta på.
men och... ja, kanske är det så i mit fall, kanske är det inte så.. men jag måste väl få upptäcka det själv först? det hjälper inte att hon frågar flera gånger!
"ja, men nu när du frågar för den 15:e gången i sommar, så NU vet jag! ;P bara för att du frågade om, och om, och om igen"....

jag vet att jag kanske borde ha mer tålamod.. men jag vill ha det för mig själv. det tog sååå lång tid nog att komma ut, nu vill jag inte prata om det så mycket med dem. det är lite känsligt fortfarande, för det har varit så laddat. det måste få laddas av först, och jaa..det gör det delvis genom att prata om det. och det gör jag. men inte genom att försöka besvara frågor man inte själv har svaren på.
och hon ställer dem på ett såååå irriterande sett... gah!
och jag råkar ha pms för stunden..
mm..inte the very best of combinations ;P
jag vill bara vara, inte ettikera och specificera allt, och inte med en gång helelr...

förslag på vad man kan säga emottages tacksamt...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan du inte säga ungefär som du skriver här då?

Att du inte vill prata om det, att du vill få tid med det här för dig själv, eftersom det är nytt för dig också. Att du pratar om det när du känner att du är redo.. ?!

En liten fundering bara.. :)
Kram kram

12:24 em  
Blogger Ida said...

Hmm, trick-ay. Jag vet exakt hur du känner, men samtidigt måste man på ett sätt låta det ta tid för dem att låta "informationen" sjunka in också. Jag tycker absolut inte att det är en big deal som behöver smältas och ältas, men din mamma kanske tycker det. Eller så är hon helt enkelt bara nyfiken och inser inte hur jobbigt du tycker att det är. Men prata med henne så förstår hon säkert.

Jag har slutat att tycka att det är jobbigt, faktiskt! Nu snackar jag tjejer med mamma lite titt som tätt. Men det är klart - hon får ju inga detaljer ;P

12:03 fm  
Blogger bruden said...

"Grejen med tjejer är att klitoris är så himla liten och svår att hitta, så jag måste nog gå ner på ett antal brudar och känna att jag har allt under kontroll innan jag kan ge någon vidare information."

"Tänk dig att du har käkat blodpudding hela ditt liv och någon introducerar dig för pannkaka. Du lär ju tycka att pannkaka är värsta grejen och just då vet du inte om du någonsin vill ha blodpudding igen och du är egentligen inte så intresserad av att ta reda på det, du vill bara käka pannkaka liksom."

"Siwezi kujibu sasa hivi, na ukiuliza zaidi nitaongea kwa lugha hii kila mara."

10:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se