20 juli 2006

sad chicks is a dangerous thing

och så ringer hon, tjejen som jag är lite rädd för..
det är en ynklig och lite bräcklig röst som bakom alla orden säger; "men jag har ju hört av mig JÄTTEMÅNGA gånger...varför svarar du inte?"
och jag fixar inte ledsna tjejer... jag bara måste vara snäll då.. det gör ju ont i hjärtat att höra dem pipa så där..

så "jodå, det klart vi går på bion du snackade om". jag tänker att en bio går ju fort, och så kan jag kolla in läget lite utan att behöva titta på henne och bli rädd för att hon ska ta det som ett tecken på intresse.
men ja...
så kommer förslaget om att vi kan ju gå redan kl sex ju, såkan vi gå ut sen efteråt! och jag vet inte hur, men helt plötsligt så är det liksom det som gäller för kvällen, och hon lobbar hårt för att jag ska sova över där sen "vi har jättemånga madrasser, så det är inga problem alls!" (okey..egentligen egentligen behövs det väl bara EN madrass då, eller?)
jag försöker "mm, jo, men det går bussar rätt sent hem till mig..så det är lugnt"
hon: "ja, men det är ju inte så kul att sitta på en buss i en halvtimme timme mitt i natten. du kan sova här, det går så bra så!"
jag: "hehe..eh, jo..i och för sig.. men å andra sidan så är det rätt nice att vakna upp hemma när man är alldeles bakis.. det kan kännas knepigt att vakna upp borta då, och bara vilja gömma sig under en säng haha....?"
hon: "*fnittrar* (såklart..) jaa, men vi behöver kanske inte dricka så mycket då!"
jag: "(slut på escaperoutes..) ....ja..jo, så kan man ju åxå göra hehe... det ahde jag inte ens tänkt på..
- vilket gör att jag låter som en alkis bara för att jag försöker få ett giltigt skäl att INTE sova över..och jo, "jag vill inte" hade kanske räckt och varit mest smidigt..

men jag klarar bara inte av att höra pipigt ledsna röster and break them even more.. :S

4 Comments:

Blogger ajja said...

Sorry om ja klampar in utan att säga hej, men?:

Bottnar det i att du har behovet att bli omtyckt, no matter? Eller så e du bara en sucker för ledsna röster. Du gör henne bara en tjänst om du talar om hur det ligger till, nu, tidigt. Känns säkert tung iom att du inte gillar att göra någon lessen. Men hon får chansen att komma över och hitta nytt, som vill ha henne där..

HEJ förresten !

11:12 fm  
Blogger Mio said...

hej hej!
nej absolut inte, att jag har behovet att vara omtyckt no matter what menar jag. det hade varit lättare här tex, om hon inte tyckt om mig för stunden ;P
nej, men det gör bara så ont i hjärtat att se någon bli ledsen..och ännu värre att vara den som är orsak till det..
då vill man bara trösta och ta bort det som gör ont..och gör man det så slåt ju hela projektet bakut liksom..
men men, I'm doing it now..
jag vill åxå hon ska gå vidare och hitta nytt, så klart! så the sooner the better. det är bara attans svårt att vara den som gör hennes dag ledsen.

4:10 em  
Blogger ajja said...

Ah, så vi en bunt i allafall. Som typ går omvägar för att inte göra nån lessen. Jao jao .. lycka till :) Jag lär läsa med spänning.

5:45 em  
Blogger Ida said...

Aaw, you are far too kind, darling. Men jag håller med - inte alls kul att göra nån ledsen... Men den där tjejen verkar inte lite creepy, du.

5:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se