16 juli 2006

step lightly please, I scare easily

så tog jag mod och tillräckligt med dumdristighet till mig och gick på dejt med helt okänding UTAN kort på sig. I know it's pretty stupid, men jag tänkte att jag vill ju absolut inte ge ut mitt nummer till främlingar jag inte sett, och hon hade inte msn (jisses, how can one not??), och jag tänkte, att det är ju bättre att jag knallar dit och SER om det är en tjej på riktigt, än att jag hör att oops-det-var-det-inte i telefonen. för då kan man ju bara gå, liksom.

men det var en tjej, så vi var på dejt. men alltså..
de kallar det lyxproblem - jag kallar det galet läskigt!
när någon blir så på, så fort... hjälp liksom!
när man redan på 1a dejten säger hur "synd det är att du inte är här i helgen, för då hade du kunnat komma på festen och fått träffa aaallaaa mina kompisar".
ah, jag kanske är en ond människa, men that's scary!!
och skriver hon ett mail dagen efter (ja, jag har aldrig trott på det här med tredagarsregeln, men nån dag kanske i alla fall?) om hur trevligt det var igår, hur mkt hon trivdes med mig, hur mkt hon ser fram emot vår nästa dejt, och att hon tänker på mig.. och redan innan hon hunnit läsa mitt svarsmail så har hon skickat ett sms till mig med liknande innehåll... Oh she works fast!!
och sen dess har hon hört av sig varje dag, ett par gånger...

alltså - det är ju jättefint! jag känner mig som värsta badguyen som vill springa och gömma mig när jag läser det.
men...
det känns liksom som att jag har inte ens fått en chans att känna efter vad jag tycker om henne! om jag vill träffa henne igen, om jag skulle kunna bli intresserad..

yeah, jag vet att jag har lite av relationship phobia i mig, men jag trodde inte det applied to girls.. jag trodde det stannade vid vad jag tyckte, tänkte och gjorde när det handlade om killar. och att det hade sina naturliga skäl där ja..
jag har aldrig kännt så för tjejer förut.. men nu vet jag inte..
GAH, det gör det extra svårt att veta ju!
- är det jag?
eller hör hon av sig på tok för mycket, för snabbt och för nära?
och är jag bara rädd, eller är jag inte intresserad?! :P

det är ungefär som den där "think fast!" grejen, när man kastar något på någon när den inte är beredd..
jag måste ju få fundera på om vad jag tycker om 'na egentligen! och det är attans så svårt utan space...
å andra sidan, hade jag varit intresserad hade jag kanske inte velat ha space..
men GAH, det är ju det som gör det så svårt att veta!!!
jag vill ju inte dissa henne bara för att jag inte fått tid att känna efter heller ju..

6 Comments:

Blogger Ida said...

Än en gång - tricky. Men sen är jag inte den rätta personen att dela ut råd till höger och vänster heller...

Men jag tycker att det låter s c a r y. Väldigt scary.

5:49 em  
Blogger bruden said...

Alltså gay och desperat är ju inte samma sak, vem som helst med lite vett och sans skulle backa bakåt i den situationen...

Man blir förstås väldigt nyfiken på vem den här tjejen är, och vem av ens ex hon kan ha hånglat med.

10:39 em  
Blogger Mio said...

aah, skönt att bli lite supportad! för japp, klart jag blir hedrad av det, men samtidigt skrämmer hon ju slag på mig när hon gör så!!
så det är alltså inte jag, det är hon haha ;)
eller a bad combination. could be..

och bruden; på henne eller mig?

11:20 em  
Blogger bruden said...

Båda förstås! Men jag tänkte på din stalker, hon kan ju ha fler stalkerlik i garderoben som man känner till liksom.

10:18 fm  
Blogger Mio said...

ja du bruden, med henne kan jag kanske inte hjälpa dig så mycket ;) hon finns inte ens på qx...men jag tror inte hon har så många stalkerlik, eller haha, det lät ju bara ego! nej men enligt egen utsago har hon mest förstadejtat. fast det kan ju iofs vara av this very reason..

10:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle akta mig for att bli for involverad med denna person. Later som en av de dar som gar och blir psyko om du vill dra dig ur.

11:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se