18 mars 2007

tack, men jag är lesbisk...

ibland är jag extra glad att jag gått över till the good side...
t.ex. när killar från förr hör av sig med booty-sms mitt i natten och tror att man genast tackar sin lyckliga stjärna och rusar dit in a hurry...
in short...
A: vad gör du inatt? tänker på dig..
Jag: jadu, inatt sover jag har jag tänkt.. det var ju kul att du tänker på mig, och du får ha en så bra kväll! jag har förresten skaffat flickvän. så det har hänt lite sen sist.. ha en fin kväll!
A: oj, det låter så! jag är full, men ville gå upp till dig.. ville ha din närhet...
Jag: haha, jo det har hänt en del. eh...smickrad över din önskan ;P men som sagt, jag har gått över till andra sidan. ha en fin kväll!
A: det är så sjukt.. när du säger så vill jag ha dig ännu mer..
(men jisses..ge upp!!! jag har sagt nej 2 gånger trevligt nu...räcker det inte?)
Jag: haha, det kallas flat-effekten ;P ...tack för förfrågan, men jag är alltså Lesbisk. Såatte..ha en trevlig afton

Jag undrar hur han tänker..om jag när han har sagt att han vill ha mig för TREDJE gången kommer säga "men jahaaaa - nu var det ju så att jag var homo, men om DU vill ha mig ÄNNU mer för att jag är flata och inte vill ha killar överhuvudtaget längre, och inte dig heller- men DÅ så - klart jag springer ner och fuck your brains out! det finns inget så sexigt som en kille som försöker tjata sig till sex - here I come!"
Jag hoppas han skäms lite i sin bakfylla haha, och jag kommer flina lite drygt nästa gång jag går på honom i trapphuset..
Jag tycker det är lite synd att så många av de flator jag känner inte umgås med några straighta killar överhuvudtaget..men jag kan ju inte säga att jag inte förstår dem som fan..
jag vill inte säga "boys are stupid - throw rocks at them"...men kanske något mjukare? typ snö??

fast jag vet...det finns schyssta, straighta killar åxå.. jag känner typ...eh....3?


19 Comments:

Anonymous Anonym said...

vissa just dont get it. suck.

8:22 em  
Blogger johanna said...

Bor du i samma uppgång som ett ex?

9:21 em  
Blogger Mio said...

johanna: eh..inte ex...men ja...och jo, vi bor i samma uppgång, och går på samma program, och ja... det är inte alltid så praktiskt har jag förstått så här i efterhand.

9:52 em  
Blogger Honey said...

haha, dom är för roliga ibland... min bästa kompis är faktiskt en straight person av manligt kön. Han har dock varit kär i mig i 3 år, hur mycket jag än försökt förklara att jag varit kär i diverse tjejer så har han vägrat inse. Lite störigt, men han är trots det en väldigt bra kompis :)

6:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag känner 2. Jag vet inte vad det säger mig. Antingen finns det få schyssta straighta killar, eller så omges jag nästan uteslutande av östrogen. Hmmm

12:50 em  
Anonymous Anonym said...

känner massor

9:37 em  
Blogger Mio said...

well jag vet att det finns massor med fina killar out there! det var bara lite bitterness i stunden.. när allt för många fina killar går över gränserna gång på gång blir man lite trött...
but i know, i know. they are good too.. det var bara halvseriöst menat.
en av mina bästa kompisar är åxå straight o kille.. sen så går ju han över gränsen a lot. men jag tycker om honom ändå.
I'm not an evil manhating dyke *klargör*

9:42 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken normal kille skulle vilja hänga med en bitter lebb? dessutom är lebbar fula... alltså killar är inte ute efter er även om ni tror det.
stackars er..

8:52 em  
Blogger Mio said...

anonymous:
hej!
min fråga rörde faktiskt precis samma sak som din - varför vill en normal kille hänga på mer än ett platoniskt plan med en flata? vilken sorts kille är det som vill det, och hur går tankebanorna?
(nu har jag ju en idé kring detta i och för sig.)
i övrigt kommer du nog förstå mer när du blir äldre. t.ex. kommer du upptäcka att 3 av 3 premisser i ditt inlägg inte alls är faktan.
jag känner nästan bara snygga flator, de flesta är optimistiska som tusan, och tyvärr raggar killarna på som tusan.
i övrigt - yeah, stackars oss, när det vi sägs inte möts med respekt utan fortsatt flirtande.
peace out, and tagga ner på fientligheten.

9:35 fm  
Blogger Anna said...

Ja, jag kan nog instämma med dig Tess.. jag känner också bara snygga flator! :)

Sen tror jag att killar tycker att det är häftigt när tjejer gillar tjejer, samt att killar nog har svårt att inse (vill kanske inte inse?) att en tjej endast är intresserad av andra tjejer och inte av killar också..

11:39 fm  
Anonymous Anonym said...

om man tänder på 14-åriga pojkar.. ja du kanske man tycker lebbar är snygga. killar som raggar på fula tjejer brukar bara vara ute efter en sak och respekterar då inte vad tjejen säger.
så stackars er fula flator som har så mycket problem med allt från hormoner( för lite östrogen, för mycket testosteron men ändo inte tilräckligt) o sexuell frustration..

4:01 em  
Blogger Mio said...

anonymous: jadu, jag trodde åxå flator såg ut som småpojkar eller manhaftiga kvinnor när jag var oinsatt. lite insiderinformation till dig utan att du behöver beblanda dig med läskig homokultur: det är en - MYT!
de flesta flator jag känner är heta som tusan och påminner inte för fem öre om pojkar överhuvudtaget. och vad gäller östrogen-testosteron kan jag av fysiken på de flesta jag känner spekulera om att de har ett betydande lager östrogen i sig (läs: stora tuttar, nice ass och fyliga läppar), och hehe, med tanke på kulturen som råder i homovärlden skulle jag inte tro att de flesta upplever så där värst mycket sexuell frustration...

4:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår inte varför du hela tiden måste kategorisera människor så mycket. heterokillar är människor med sexdrift, heterotjejer är människor med sexdrift, bögar är människor med sexdrift och flator är med största sannolikhet människor med sexdrift. Om någon som är full och alltså har kopplat bort sitt blyga filter ringer och säger att denne vill ha din närhet, och sen inte lägger på luren vid första nejet är kanske inte så konstigt? Du borde känna dig smickrad (vilket du iofs också skriver). Sen har du naturligtvis rätt att kräva respekt för vem du är och vad du vill, men hallå jag tycker inte att han gick över gränsen. Om sanningen ska fram så låter du som en surig liten manshatare som har ett stort behov av kategorisera människor i rätt och fel sida...

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

grejen är att vad ska du med ett "nice ass" till om det inte är så att du tänker som en kille. du eller andra raggar förmådligen på många tjejer som inte är flator och kan inte fatta att de gillar killar. och sen gnäller du över att killar flörtar med tjejer! hur självömkande och känslig kan man bli. du kommer lära dig att tjejer också kan var sjukt jobbiga och konstiga inom sin tid...

7:29 em  
Blogger Mio said...

anonymous: nej, jag raggar inte på straighta tjejer. för att jag respekterar deras sexualitet och person. man tänder inte på någon man inte tänder på - och övertalningstekniker är kanske dte minst sexiga som finns.
och jadå, tjejer kan vara sjukt jobbiga. I'm the first to agree. men de kan åxå vara underbara. liksom alla andra människor i världen. och, vad har uppskattning av t.ex. ett nice ass att göra med kön?

pinglan:
detvar inte min mening att framstå varken som en galen kategoriserare eller en bitter manshatare. det finns en ironi mellan raderna om man läser min blogg. men det kanske inte alltid framgår. utöver detta så är jag så klart smickrad (vilket jag skrev) över att han var intresserad, men mindre smickrad över att det tar 3 nej innan vad JAG vill respekteras. kanske har det att göra med personlig erfarenhet och historia. jag tykcer överhuvudtaget att försök till att tjata sig till sex är respektlösa, oavsett sexualitet. sedan har man mött det på olika sätt beroende på var i kategoriseringen man befunnit sig, vilket kan påverka min lägre gräns kanske.
i övrigt är jag fullt övertygad om att alal människor har en jämn fördelning av sexual drift. poängen var att jag inte anser att flator skulle ha högre andel sexuell frustration än genomsnittsbefolkningen.

7:43 em  
Anonymous Anonym said...

Det är klart att jag förstår att du är ironisk, men ibland tycker jag bara att det låter så starkt med vilken sida du anser vara "den rätta", som om det fanns en felaktig sida? Sen vet ju inte jag vad du har i bagaget, men med just denna killen just här, så tycker jag mer att han förklarar sig än tjatar. I mening två berättar han att han ville komma upp till dig o sen säger han att han vill ha dig ännu mer. Dvs han berättar bara hur han känner, men ställer ingen direkt fråga till dig. Summan av kardemumman - du drog det lite väl långt bara...just nu... o erkänn att du hade blivit LITE stött, om än bara så lite, om han bara sagt direkt -okej, hejdå!

7:59 em  
Blogger Mio said...

pinglan: well..jag hade nog blivit rätt tacksam om han sagt "okej, hejdå". jag hade känt mig förstådd.
och absolut, jag överdrev lite. med flit. sedan så utelämnade jag vissa av hans meningar för att vara schysst..
jag tycker båda sidor, eller alla sidor - är precis lika fina. men finast av allt är förståelse och respekt.
historian med denna kille, eller med många andra killar som tjatat eller argumenterat till varför man ska ha sex med killar även som homo, påverkar absolut.
tjat ska överhuvudtaget inte finnas med i förknippning med sex.

8:12 em  
Blogger Ida said...

Shit, vad folk överreagerar.

Och vadå, alla flator är fula? Det finns sjukt mkt fula flator, på samma sätt som det finns en massa fula heterotjejer. Så.. Ja. Go figure.

9:39 em  
Anonymous Anonym said...

ooooooooch så måste jag säga att man inte bör säga nej till att ragga på heterotjejer. tjofaderittan vad jag kalla mig hetero innan jag kom ut. vafan om min törnrosakyss aldrig kommit... vad är det lixom?

10:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se