22 april 2007

en vecka och en dag



jag har försökt blogga flera gånger nu... men jag måste ha packat ner inspirationen i hennes väska och skickat med den till tyskland...
det är en vecka och en dag sedan nu. sedan jag satte henne på tåget och ville strypa sj's kundkontaktperson som sade att det inte var deras fel om hon inte hann med tåget till flyget, fastän det var de som var försenade, inte vi... jag satt kvar på stationen tills jag visste att hon hann med anslutningen, och jag inte skulle behöva hota den sura sj-gubben med mina 170 cm ilskna, kärlekskranka uppsyn tills han isåfall skulle trollat fram en taxi..
en vecka och en dag.. och det har liksom inte gått över.. det där som kallas saknad och som känns i hela kroppen hela tiden.
det gör fortfarande ont att jag inte kan vakna mitt i natten av att hon kysser mig, eller borra in huvudet i hennes hår och bara andas, och bädda för goda drömmar.
det gör fortfarande ont att jag inte behöver planera morgonen med flera timmars marginal för att hon är så morgontrött. det gör fortfarande ont att inte hångla 10 timmar och äta frukost klockan fem på kvällen och ha det som enda officiella aktivitet den dagen.
och det gör ont att inte sitta vid datorn genom att sitta bakom henne och pussa henne i nacken, ont att inte bli nedbrottad tills man får träningsvärk och förvånad inse att man inte alls är starkast trots att hon är så liten och man alltid är den som vinner. jag har ingen att förlora mot nu... och jag saknar.
jag vill förlora i brottning, jag vill titta på när hon shoppar och bära hennes påsar, jag vill höra hennes mångna frågor om glass, jag vill se på henne när hon sover, jag vill ha text på olika ställen på kroppen, och jag vill känna hennes doft vart jag än vänder mig. jag vill dela våren med henne, och göra bort mig när jag ska ta upp skateboardandet, jag vill utmana henne till att bada naken mitt i en kall natt i april, och frysa ihjäl mig och ändå försöka se modig och oberörd ut för att hon är där. och misslyckas med detta.

hade jag bott på skavsta flygplats, och hon hade bott på en flygplats i holland (ja...fråga mig inte varför holland) så hade jag kunnat åkt dit för 39:- just nu. fast nu bor jag inte på en flygplats, och hon bor inte ens i holland.


vad gör man när man saknar?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

man äter glass och pratar med fiiiiina människor på msn?

8:04 em  
Blogger Honey said...

Oh. Jag tycker synd om dig, men samtidigt är jag glad för dig för att du fått uppleva just allt det där som du skrev om. En liten smula avundsjuk också förstås haha.

8:27 em  
Blogger ajja said...

Oh, det där river i kistan. För visst faan vill du hellre ha saknaden än vara utan den? Det är lite sjukt att man vill det. Mn du fixar det och nu är det bara att tajma nästa gång. man måste alltid prata om nästa gång! Det är tyngst när man är i ett mellanland och inte har bestämt om nästa ggn..

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

2:58 em  
Anonymous Anonym said...

Kärlek är fint! //Sweetie-M

5:12 em  
Blogger Tiger said...

vad man gör när man saknar? man e så in i helvete lycklig att man trots alla murar man försökt bygga upp för att skydda sitt stackars hjärta faktiskt har låtit nån komma så nära att det faktiskt känns... njut av saknaden, för lika mkt som du saknar, innebär det ju också att du njuter av kärleken!

9:42 fm  
Blogger Mio said...

t:
jag vet! :) jag säger det till mig och henne hela tiden :) jag är jätteglad att det gör så pass ont att sakna..det innebär att jag är en av de lyckliga! men, ibland gör det bara ont och man glömmer att det är bra att det gör det..

11:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se