21 mars 2007

lite klarifikation

appropå att jag tröttnar på att skriva försvarstal på förra inlägget tänker jag bara klargöra några små punker här innan jag lägger ner ämnet för stunden:

- förra inlägget bör läsas med humor och en gnutta ironi, samt en medvetenhet om att ibland är man trött och skriver ur känsla - om en princip, inte ur benhårda livsregler och synsätt

- jag har ingenting emot straighta killar. bara när de inte förstår att jag inte vill ligga med dem efter att jag har förklarat varför jag inte vill det

- jag tycker det är lika tröttsamt om en tjej försöker tjata sig till sex. nyckelordet är "tjat"

- ibland tycker jag om att kategorisera för att det är KUL. för att jag gillar att överdriva stereotypier för skojs skull, och för att jag kan driva lika mycket med vilken kategori som helst, liksom jag absolut kan driva med mig själv och min egen kategori. det är på skoj. jag tänker inte på människor utifrån kategorier egentligen, och jag tror inte på kategorisering. lika stor variation mellan som inom lär finnas

- jag tror sexdriften följer normalfördelninge för alla kategorier av människor, och säkerligen av djur åxå

- flator ser inte per definition ut på ett stereotypt "flatigt" sätt. vi ser alltså inte alla ut som 14åriga pojkar och har inte överskott på testosteron/underskott på östrogen. vi ser olika ut. tjejiga, killiga, androgyna - just the same as anyone else. liksom hormonnivåer kan vara skiftande hos vilken annan människa som helst, och straighta tjejer inte per definition har höga klackar, långt hår och rätt läppstift.

- huruvida man uppskattar vissa kroppsdelar, t.ex. en snygg rumpa, schyssta bröst, en fin mun(eller vackra händer, sexiga armbågar eller vad det nu kan vara) har inget att göra med vilket kön man identifierar sig med eller sexuell läggning. det handlar snarare om personliga preferenser.

- alla sidor är bra sidor. inget rätt eller fel finns mer än för den individuella människan som känner efter hur just den fungerar.

- en av mina bästa vänner är straight. och kille. och jag respekterar honom, precis som han är. det ni! det trodde ni inte va? ;)

övriga frågor om vad jag står för, hur jag tänker, och vad som är ironi respektive blodigt allvar emottages och besvaras vid akut behov i kommentarsutrymmet i detta inlägg.

2 Comments:

Blogger pseudonym said...

Det var väl inget farligt med det förra inlägget. De flesta tjejer, oavsett läggning, känner nog igen sig i det där med killar som försöker tjata sig till sex, och även de flesta straighta tjejer jag känner har svårt att ha straighta killkompisar av just den anledningen.

Och den anonyma homofoben hjälper ju knappast killar att framstå i bättre dagar. (nej, jag är inte heller en manshatande bitterflata)

9:34 em  
Anonymous Anonym said...

Du ska inte behöva ursäkta det du skriver på din blogg.
Det finns alltid en massa folk som tycker sig veta bäst.
Skit i dem och och gå inte in i några diskussioner. De är som iglar som inte släpper taget när du väl har börjat svara.
Fortsätt att skriva precis det du känner. Det är kanon!

Linköpingsflickan

11:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se