28 mars 2007

jag har fjärilar i magen

..och jag tror att det är sådana där gula små saker - citronfjärilar, för det är lätt, pirrigt och som solljus i flytande form!

och jag tror det är våren.
energin är tillbaka, och jag bär ljudet av ett fnitter innuti.
det kan förståss påverka att jag är kär åxå.
och att allt som jag kunnat tänka på idag är hur hennes tunga känns i min mun, och hur jag aldrig har blivit kysst och kännt så som jag gör nu.
hur jag trodde att jag förlorat möjligheten till det, att tid och rutin tagit överhanden.
och hur fantastiskt det känns att ha fel, att bli totalt förlorad bara av känslan av hennes läppar mot mina.
och så kan det påverka att det idag är fyra dagar kvar tills jag hämtar upp henne på stationen.
fyra dagar.
fyra.

och i min hand håller jag kurskatalogen och vet att jag är totalt fri att välja precis vad jag vill i hela världen till nästa termin! eller i alla fall vad jag vill i hela stan, eller på universitetet. men det känns fullt tillräckligt! fria terminer verkar vara fantastiskt bra!
och jag funderar på om jag ska bli så där klyshig och välja genusvetenskap.
och jag tror att jag ska bli just så klyshig.

och jag hade på mig min egengjorda homo-sweet-homo tee i skolan idag. och jag fick lite blandade sorters blickar och leenden, och det kändes både konstigt och kul. och lika bra att få det totalt over and done with för de som ännu inte förstått. hur de nu inte gjort det...

och....det är en väldigt bra dag idag!

2 Comments:

Blogger Frederick said...

Ja! Bli klyshig! Läs genusvetenskap, det är skitbra! Och kul! Tyckte iaf jag.

9:17 em  
Anonymous Anonym said...

eller bli ännu klyshigare och läs sexologi :). Bland det bästa jag gjort tror jag.

Din dag igår lät ljuvlig, hoppas denna går i samma färgskala.

O apropå din fråga...jodå, vi gillar nog varann kraftigt mycket (jag är iaf förlorad)...men tajmingen har från start varit riktigt dålig o nu gick det inte längre. Men som du sa...de bra ska man behålla, o det är det jag jobbar för.

7:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se