16 april 2007

a little less cool....

nästan alla mina komma ut-upplevelser har varit rätt så mycket mer positiva än vad jag någonsin trott.
undantaget att pappa började fråga om barnalstring, insemination, normalitet och annat trevligt småprat, samt en och annan person som man ögonblickligen ser föreställer sig en i sänghalmen med en tjej (det klarar jag mig rätt så bra utan..att man är homo gör det inte per definition helt plötsligt okej att på ett väldigt uppenbart sätt föreställa sig personen in action).

mindre coolt är även obekväma reaktioner från professionella...
som när man ringer sjukvårdsrådgivningen, frågorna leder fram till att man så småningom lite nervöst, men med normal ton säger att "nej..jag tror nog inte det, jag är homosexuell", och barnmorskan säger lite senare "ja....nej jag...eftersom du sade....du vet...det där du sade...så är ju inte det aktuellt"
är det jättesvårt att säga ordet "homosexuell" på telefon? jag vill helst inte vara "det där du vet du sade förut....". det känns inte riktigt lika bra...

om hela länet ringer dit så kan jag knappast vara den första flatan hon pratat med...

1 Comments:

Blogger jencupcake said...

weird weird weird people....

homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell homosexuell

i think im not able to say...you know what....that thing...when women and men fall in love..that kind of orientation....ya know? that word.....what is it called again?? starts with "s"...well..yah....ohm...ya know....

I HATE THOSE HOMOPHOBIAS!

10:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se