23 april 2007

post it-note: andas

och jag inser att det som så många håller på och säger till mig med jämna mellanrum kanske faktiskt är sant i alla fall..
jag måste visst vara bra mycket starkare än vad jag tror..
jävligt stark.
fast väldigt trött åxå...just nu. igen.

och jag ringer hem till mamma, får en påminnelse om att jag måste andas också medan jag räddar världen. att det inte kan vänta till efter.
jag tänker att det finns nog aldrig något efter, mer som små pauser då och då, och att jag måste komma på något sätt att andas effektivt medans.... det gäller att vara praktisk...tydligen.
och hon säger att jag måste hinna med att göra något bra, bara för mig åxå, under tiden. och jag minns inte vad det är just nu....

ibland undrar jag, vem ska rädda mig när jag räddat alla? vem ska hjälpa mig att andas? och tänker på att bara för att man är stark så betyder det inte att man inte känner sig liten och svag ibland.

3 Comments:

Blogger ze7en said...

I would hold your back any day!
Spar på din positiva energi så du har lite till dig själv. Du vet väl att stålis och batman...tom de behöver vila ibland!

*kram*

10:07 em  
Blogger wilda said...

håller med ze7en. och om du inte tar hand om dig själv kommer det inte finnas nånting av dig kvar som kan rädda andra...och så kan vi inte ha det!
massa kramar!!

9:04 fm  
Blogger Tiger said...

"bara för att man e stark betyder det inte att man inte känner sig liten o svag ibland"... kunde vart mina ord. bra skrivet!

9:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se