15 augusti 2006

and there she goes - again

ja, det var ju inte så där oerhört långvarigt..det här med att avsvära sig kvinnor, vin och sång.
eller, vin och sång har jag kanske aldrig ansett mig vara i behov av att avsvära mig, i och för sig.. men den bittra Tess som tänkte rikta blicken mot andra sidan gatan så fort ett vackert kjoltyg närmade sig.. ja, av henne är det kanske inte så mycket kvar, just för stunden.

det tog inte så många dagar alltså....

och vips, nu snart ska hon bege sig till en annan av sveriges städer som antagligen den, liksom hennes nuvarande hemstad, hamnar på 7e storleksmässiga plats. vilket kanske känns lite tryggare än den stora staden långt där borta åt höger.

lite mindre tryggt känns det faktum att hon där ska möta upp och hälsa på kanske den snyggaste brud hon har sett sen...eh...hon föddes?
whiew!
är ungefär det enda hon kan tänka haha...
and how the fuck is this gonna go?! och när lär man sig från erfarenhet? (läs: stockholm)

nu skulle man ju kunna fundera över det faktum att jag ska träffa en brud i en annan stad.. det verkar ju onekligen såå mycket knepigare än att ha dem i samma stad. så det är väl inte riktigt min grej, egentligen.. men sen vet jag inte riktigt hur det hela hände, och absolut inte vad som kommer hända. (most likely nothing though).
men när man har snackat i ett par månader på nätet, ringer upp 2 kontantkort mitt i natten, och hänger på msn som om man vore betald för att göra det.. ja då kan man ju i alla fall åka förbi och säga "hey" ;)

men jisses..this is scary shit... igen

10 Comments:

Blogger ajja said...

Ok, så hon hamna i skym undan när du hälsade på Sthlms bruden?
Och AKTA dig för faan för långdistans. Knepgare är svårt att befinna sig i... Men. Lycka till!! *big smile* Där här ska nig gå hur bra som helst. Fantastiskt om den här bloggen också blev sockersöt och drypande av kärlek.

12:13 em  
Blogger ze7en said...

Lycka till Tess!
jag önskar att jag vågade satsa så som du, fast jag är nog inkapabel, usch nu blev jag deppig.

1:19 em  
Blogger Mio said...

ajja: mm, jag vet, det där med låndistans verkar waay tricky.. men vad göra? sen så är det inte SÅ långt bort.. OM det nu skulle bli aktuellt... Om.
och, njae.. inte hamnade hon i skymundan för stockholmsbruden egentligen. men det var av lite olika anledningar inte aktuellt riktigt då. även om vi redan då sagt vi i alla fal borde ses o heja och ta en öl i någon av våra städer.

och haha, don't you worry! jag tror inte riktigt bloggen är i riskzonen för att bli sockersöt och drypande av kärlek ;)

tackar tackar för lyckönskningarna btw =D

1:23 em  
Blogger Mio said...

och ze7en: klart du inte är! =)
jag är livrädd! ;) det gäller bara att acceptera att det är okey att vara det haha, för då kan man köra på ändå. ;)
det värsta är ju liksom rädslan i sig, och den, den överlever man!
go for it!

1:27 em  
Blogger bruden said...

En kvinna i varje hamn är dessutom inget nytt påfund, det är beprövat sedan urminnes tider och har resulterat i att ingen kan vara riktigt säker på vem man är släkt med. Följ traditionen syster!

7:35 em  
Blogger ze7en said...

tess: det är så himla lätt att säga att man ska göra något men sen att faktiskt göra det är en helt annan sak och det är det du kan. jag är imponerad och lite avis :)

9:50 em  
Blogger bruden said...

Alltså min fråga är: Var hittar du alla värda brudar att bli intresserad av?? Har du en hemlig liten godispåse någonstans som jag inte hittar??

9:56 em  
Blogger Torpan said...

håller definitivt med föregående talare - var hittar du dem?!? Jag vill oooockså... Men lycka till med den här iaf, det kan ju bara bli bättre. :)

1:26 fm  
Blogger Ida said...

Ojoj, någons blogg har blivit populär! ;D

4:44 fm  
Blogger Mio said...

bruden, och torpedo;
hehe, I wish..men man ska inte ropa hej än..än finns chansen att man öppnar påsen och finner en clementin... you know, tanken är god, det är hälsosamt och nyttigt, but it doesn't quite do it for you ;)

ze7en:
jo, jag vet. been there done that. jag tror det gick över när jag kom ut. jag bestämde mig då för att jag förlorat alldeles för lång tid på att inte våga, och det spred sig över andra områden åxå =)
men tack, tack!

och, ida: ;*

9:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se