12 augusti 2006

some manly advice

kvällen har för ovanlighetens skull spenderats i mestadels manligt sällskap, och jisses vad skönt det är att tänka tillbaka på tiden innan jag sparkade ner garderobens dörr, och jämföra hur det är nu, med öppnare planlösning.
sitta och röka under fullmånen efter ett midnattsdopp (kaaallt) och snacka om brudar, bröst och andra av livets positiva aspekter.
jämfört med att sitta och höra hur ens egna bröst ska ältas och diskuteras och spanas på i "smyg" i förhoppning om att vinna mer mer än en teoretisk diskussion för kvällen.
Yeah, I like this much better.

fich dessutom rådet av en grabb tidigare denna afton, när vi beklagade oss lite över kvinnors läsbarhet och tolkning, att "Enklast är att köpa tidningen utan att vara med tidningsklubben" hahaha.
och jo men visst.
fast....hrm, jo, jag är väl mer sugen på att starta upp en prenumeration i och för sig...
även om jag så klart inte har något emot the occational lösnummer då och då.
hey! läsning är bildande!

11 Comments:

Blogger ajja said...

HAn har tyvärr rätt. Fi faan va det andra kan ja jobbigt. OH tack för receptet. Sparar det när jag INTE är tvungen att göra skiten i en gas ugn (Hysteriskt rädd för sånna)

4:14 em  
Blogger Soledude said...

"Bildande"!!!
Det skall bli mitt huvudargument i fortsättningen! :o)

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Sluta upp med det där förbannade fjortisspråket. Otroligt enerverande när en tjugofyraårig kvinna blandar Engelska och Svenska. Det är bara så shite.

Skärpning. Jag vet var du bor.

6:26 em  
Blogger Mio said...

oh, batwoman, (som förövrig är rätt engelskt för ngn som skriver på svenska..),
hur otroligt ledsen jag än är att göra dig besviken, så tänker jag nog fortsätta med min blandning av de båda språken. tough shit lixom ;)
och, vad är en ålder om inte relativ? vad är språk om inte till för att lekas med för att fånga och ge färg åt de tankar som skrivaren har inom..
so, sorry, jag tänker nog inte riktigt skärpa mig.
kan, o absolut, men jag vill inte ;P

och, nej, jag tror inte du vet vart jag bor ;P

7:53 em  
Anonymous Anonym said...

Håller faktiskt med. Enormt irriterande med överdrivet använda anglocismer. I övrigt bra blogg.

8:31 em  
Anonymous Anonym said...

För övrigt - irriterande med folk som inte vet att språk benämns med gemener; dvs. "engelska", och inte med initalversal. Men eftersom detta inte är Jeopardy i allmänbildning är ställningen Tess - Batwoman 1-1.

8:59 em  
Blogger ze7en said...

batwoman: "Engelska och Svenska" är väl att blanda in engelska i svenska om något?

Tess: vem orkar med korrekt rikssvenska jämt? jag tycker att din stil är skön :)
Jag har dock en kommentar och det är att jag tycker att du uppdaterar lite för sällan, jag är en blogoholic och får abstinens ju ;)

10:01 em  
Blogger Mio said...

haha, oh, det börjar utvecklas till någon form av tävling här =) vem hejar på vem ;)

korrekt rikssvenska i all ära, I do that to. men det finns ett forum för allt, och i min blogg leker jag med ord och språk så som jag önskar, det är såå mycket roligare så. språker ska leva, dansa, byta form och riktning, så som livet, så som jag, så som jag önskar att vi alla gjorde. inte låsa in oss i ramar för hur saker och ting ska vara för att uppfattas korrekt och ordentligt, "så som det ska". oh, hur skulle man då orka leva ett helt liv, om man bara följer färdiga mönster? ja, det må vara endast min åsikt, men jag tycker det skulle vara trist värre..

och, ze7en: abstinens är inte att leka med.. jag ska uppdatera snart ;)

11:19 fm  
Anonymous Anonym said...

hoppas inte tess pratar som hon skriver...

3:34 em  
Blogger Mio said...

anonymous: Tess anpassar språk efter tid, rum, situation och forum. olika människor bemöts bäst genom olika former av användning av språk. vill man nå folk på bästa sätt, anpassar man sin form av konversation för att nå just den människa eller målgrupp man är ute efter. detta resulterar i att Tess visst kan prata som hon skriver, när hon vill det, när det är det bästa sättet att uttrycka sig på för tillfället.
eller också pratar hon på ett helt annat sätt, om det är detta som situationen gynnas bäst av.

jag är flexibel, jag är adaptiv, jag har tillgång till ett relativt stort antal ord, på båda dessa språk, och fler språk därtill.
tro det eller ej, haha, så råkar jag ha jävligt höga betyg i både engelska och svenska. jag kan uttrycka mig riktigt bra i situationer som kräver ett mer högtravande och formellt språk, och jag vet hur jag ska nå både den stora massan, och de som kräver en annan ingång, vara sig denna hamnar på en mer "pubertal" språknivå, eller en mer ordboksmässig.

men mest av allt är jag fascinerad =D
över att detta ämne, min uttrycksform och språkanvändning, ter sig vara så intressant ;)

4:30 em  
Blogger Ida said...

Oh, gee. Tess blogg = hon bestämmer. Take it or leave it, liksom.

Ni ser - jag har samma faiblesse ;P

4:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se