09 augusti 2006

the full story

yeah, här kommer den då, med viss fördröjning I know, men nu så! how I lost my pride virginity in a not-so-nice-way:

Lördagens tanke:
"faaaan, jag ska ge upp det här med tjejer alltså!"
eller egentligen dök väl tanken upp redan på fredagskvällen, men den försvann för stunden när jag följde med A. och gänget ut på straight klubb. Insikten om att jag inte skulle go back to bois var där pretty much med en gång då.
Men lördagen var väl inte jätte-toppen, bakfull (since I drank STHLM) och ångest (ja, det ger sig medelst fortsatt läsning).


För de som (knappast kan) ha missat det, så åkte jag ju upp heeela vägen till (för mig) okända och galet stora staden Sthlm för en brud.
Vi har träffats förut and all that, och sista gången vi sågs hade vi en afton full med spänning och flirting. Och sedan dess har hon stött på mig quite a bit på msn. Jag är annars tjejern som brukar vara urbra på att förneka att någon är intresserad fram till de hånglar upp mig eller puttar ner mig i sängen. Då brukar jag förvånat tänka "oj?!" medans alla andra säger "mhm, told ya so!".
men till och med jag hade insett att lypsyl-tjejen rå-flirtade med mig, det gick liksom inte att undgå med allt som hon skrev till mig. trots att denial är a powerful thing.
så när hon tjatade och bad mig om att jag skulle åka upp till Sthlm för priden den dagen hon skulle dit, så lyckades jag med bedriften att hitta boende, fixa tågbiljetter (oooh so dyra) och fixa ledigt från jobbet - in less than a day.
and she kept flirting and flirting.
yeah.
och jag faller ju för det så smått.

so, dagen D inträffar. Jag åker upp till stockholm, förvirrad av storlek och tempo hamnar jag på medborgarplatsen (?) och inväntar lypsyl-tjejen och hennes crowd. rör jag mig så kommer jag ju gå vilse.
men dagen blir hyfsat bra! vi hänger hela tiden, hon rör sig i min närhet mest hela tiden, vi ska byta solglasögon, hon ska prova min jacka, lypsyl på mig - igen, från hennes sida, gå nära så man stöter ihop m.m m.m.
jag bjuder på öl, och hon ska prova på att snusa "för flatigheten" och för att jag gör det. vi hinner med lite pubar, pride house och hamnar på pride park efter mycket om och men.
jag sysselsätter, skojar, stöttar, håller frökens hår och stryker över ryggen när hon spyr bakom ett träd, ser till att fötterna hennes blir omplåstrade... med mera.
och alla signaler från hennes sida är så dubbla... jag vet ju att med hennes attityd kan man inte vara så där supergullig och mjuk väl irl, men jisses, människan har medvetet fått mig att åka 45 MIL för EN dag, för att hon ville det! show me what you want, please?

så till sist när vi sitter där på slutet av kvällen, som för övrigt slutar grymt tidigt då de ska ta sista bussen hem till stan (22.30...jeez) så tänker jag att, nej jag måste veta. och jag måste fråga på ett sätt som hon klarar av att ta, och som jag klarar av säga på ett halv skämtsamt, halvt seriöst sätt, ifall it backfires... (för jo, jag kan vara waaaay more serious, och waaaay more romantic. men det fixar inte hon..)

så:
Jag: men duu E***, vad ska man egentligen göra för att få hångla med dig?
Hon: hahaha, some other day, some other time...

Oouch.

efter det blir stämningen aaaaningen krystad när jag släpper av henne och hennes killkompis vid bussen. (and, btw, JAG följer DEM till bussen..det är jag som är Sthlm-oskulden i gänget....).

Lördagen blir som sagt full av ångest, och försök till botgöring ;P
sms:ar och ber om ursäkt (....) sent omsider får jag svar att yeeih, vi hade kul, och let's be friends? och yeeeih vi ska festa i höst..

yeah, let's be..
problemet i the story utökas av att alla mina nyfunna flatkontakter nästan (ja, jag är ju inte så gammal i gemet) har visat sig tillhöra detta gäng.. neat neat.. or not. så, det kunde ju vara smidigare.. jag vill ju gärna ha en liten queergroup att leka med åxå. so I kinda hope she means it.. även om det känns sisådär.

Kvällen slutade som sagt på straighta-straighta Blue Moon Bar med syssling och hennes gäng. Trodde inte ens jag skulle komma in haha, dressed for pride (såååå tydligt att jag inte var deras målgrupp, det var ju inte så att jag inte stack ut eller så..), underage (under 26 i alla fall), och ehrm...inte så där vansinnigt nykter. Men det gjorde jag. Det var ju kul o så, jag gayade mig så mycket jag kunde bara för att jag var typ enda på stället som inte var straight. vilket så klart resulterade i en hel del grabbars envisa försök till uppmärksamhet :P och min insikt om att, nej....det här med att ge upp tjejer KOMMER inte att fungera.. inte när det här är alternativet. jag kan ju inte gå och bli ASEXUELL liksom.. jisses, jag kan riktigt höra hur min kompisar skrattande faller ihop i en hög på golvet när jag säger det liksom...

Ja du, fan att man ska trilla dit för de där brudarna med attityd!
men de är ju så....faschinerande! hårt möter mjukt...and I'm gone.

Roligt var i alla fall när hon frågade oroligt om jag trodde det fanns öl-tält på pride området, och jag gravallvarligt svarade att "nej det lär det ju inte finnas, det är rökfritt, snusfritt, drogfritt och alkoholfritt". Ögonen hennes växte och jag fortsatte med att det ju annordnades av IOGT-NTO, visste hon inte det? avslutade med att, nej men man får inte ens hångla där faktiskt.. det hela handlar mest om pyssel-stugor, föreläsningar och seminarier, and she still couldn't tell if I was lying or not..
Mm, liiite smått elakt kanske, men jag drog ju ihop den sämsta lögn jag kunde komma på ju! och ÄNDÅ...och hon såg ju så kul ut... (och, jag lät ju henne inte leva i ovisshet så där värst länge ska tilläggas)


Nästa år, ska jag do it right. Hela veckan, gayklubb, inga tidiga kvällar, och brudar som hånglar, inte kräks.
Yeah
'coz this was pretty damn sucky...


5 Comments:

Blogger bruden said...

Ouch. Du skulle ha lyssnat på tant Bruden när hon sa att till pride ska man åka utan några som helst förväntningar... eller vänta, det kanske var tvärtom jag sa... men jag menade i alla fall det. :)

"Hela veckan, gayklubb, inga tidiga kvällar, och brudar som hånglar, inte kräks" låter i alla fall helt rätt inför nästa år, och alltså det där med att hänga upp sig på en enda brud när det finns tusentals...

12:59 fm  
Blogger Mio said...

kanske tvärtom ja, haha ;)
nej men jag vet.. gah! o värst av allt är att jag typ MISSADE att kolla in andra brudar överhuvudtaget (nästan) pga henne.. (ja man kan ju inte riktigt spana på annat folk om man försöker fånga Någon). hrm..hon kunde ju sagt ngt i början av kvällen lixom.. ooh, jag hade kunnat hångla massor ;P

1:11 fm  
Blogger Torpan said...

Awwww! Inte coolt alls, sikken brud!!! Verkligen dubbla signaler ju. Så borde man inte få göra...

Och hur känns det att ha kommit fram till att det mest är tjejer du är intresserad av? Känns det lugnare nu?

1:48 fm  
Blogger Mio said...

torpedo: mm, det kan man tycka (eller jag gör det haha, men jag är inte helt objektiv i dramat) ;) so thanx =)

yes, frågan är bara; "mest tjejer", eller " bara tjejer.". men det ger sig. det är inte så där jättebråttom med det hela ;)
fast det börjar kännas fel att säga att jag är "bi"... hrm

2:12 fm  
Blogger ajja said...

aooouch! That gotta hurt god damd it.. Men, det kan inte vara så att hon faktiskt gillade, men inte vågade när det väl gällde? För sådär på och sen bara av.. Hmm... Hon kommer ångra sig och fatta vad hon missat. Bättre lycka med nästa fisk i havet!..

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se