21 augusti 2006

in between drunk and hung over

kräftskivor...är en ganska läskig företeelse egentligen. i alla fall att bevista som vegetarian.
med skräckblandad förtjusning (okey..eh..fascination?) får man sitta och titta på när folk suger på hela djur, och le lite snett istället för att kräkas när det knakar och kommer läskiga ljud från folk runt omkring, peta lite försiktigt i sin mycket fräschare quorn-röra och se ut som om man inte alls undrar vad bordsskick har med sociala tillställningar att göra.
yeah well, det finns i alla fall sprit!

det känns lite trist att vara den enda icke-heteronormativa personen i tightaste gänget ibland...
typ när alla sitter där med sina pojkvänner, utom den enda singeln förutom jag, som sitter och pratar om hur fantastiska pop-killar är.
eh..jo. mm, de är fina *fliiiiin* fast ja...eh, jag hoppar nog dem ja.
eller när alla tjejer springer iväg och dansar till smöriga ballader och jag står kvar och röker med killarna.
inte för att det är något problem.
men ibland känns det bara lite tråkigt...
t.ex. när folk inte förstår varför man behöver ett queert gäng att hänga med då och då.
när de tar det personligt. som om jag väljer bort dem, trots att de är så okey med allt vad gay heter....
men det är så himla skönt, det att finnas och vara i en grupp där man inte är annorlunda, eller kan vara annorlunda för att alla är det utan att tänka på det. fast det går inte att förklara för dem... inte på rätt sätt.
typ som när man säger att man gillar tjejer, och helt plötsligt är alla mer eller mindre bi för att de tänkt tanken på tjej-sex. same same, but different.
different like hell...

schysst var i alla fall att få ett helt bord att stöna över orgasm-kakan (I'm telling you - den gör skäl för namnet!)
fast det jag mest kunde tänka på, var att jag helst av allt velat befinna mig i någons säng och matat henne med den...
och hur mycket jag nog aldrig egentligen tänt på en kille, hur lite jag egentligen förstår känslan som de har när de sitter och pussas, de straighta paren.
klart jag förstår, men jag har nog aldrig varit där nej...
alla betydelselösa hångel, alla sup-ner-mig-sen-går-jag-hem-till-dig...

jag skulle bara vilja vara sisådär 10 mil bort, och pussa på någon där det pirrar i magen..

2 Comments:

Blogger bruden said...

yep yep, different like hell var ordet. Som när förstående fjällor med pojkvän i ena handen lägger huvudet på sned och aningslöst säger "alla är nog ändå mer eller mindre bi" och man vill slå henne i huvudet med komma-ut-ångesten och alla lögner man har försökt tuta i sig själv under åren.

När jag försöker förstå hur oproblematiskt heterosexuella människor fungerar, förstår jag i alla fall hur de inte kan fatta hur vi fungerar. Alltid något.

1:11 fm  
Blogger Torpan said...

Håller helt med dig Tess, ibland behövs det där andra gänget. För där kan man vara sig själv o de förstår för de har gått igenom samma sak/ liknande saker. Håller med bruden med, de som säger att alla är bi får jag spader på...

Pirr i magen är najs. Ska nog försöka leta rätt på sånt själv...

10:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se