15 september 2006

insikter runt midnatt

insåg förresten nyss, att min smak på kvinnor kanske inte är helt att lita på alla gånger...
bland mina första kärlekar hamnar nämligen Carola.
och..eh-he..ja...
jag kan åxå be till gud, för att jag förändrats i alla fall.
jag var runt 3 år när jag föll, och jag föll hårt. i sjuårsåldern var det riktigt illa...
affichen över sängen pussades godnatt varje kväll. i smyg.
och redan då visste jag att skämmas över det.
jag insåg dock inte att det var för att det var just Carola jag borde skämmas... utan mer för att det var en tjej då. men idag kan jag se fler ingångar till skammen.
det är tur, att man blir äldre, och visare.

kanske därför som det där med tjejer går med varierad framgång.
Gud, förlåt mig, jag vet..Carola, jag vet....
...I've stopped doing it.

(hur många ave Maria's för att du ska skicka över en söt rockertjej med rufsigt hår, gnistrande busiga ögon, attityd OCH djup..och inre stabilitet?..okey..preferens-listan växer med erfarenhet I see.. amen!)

4 Comments:

Blogger ze7en said...

For mig var det ocksa Carola...och lite Agneta Faltskog...sen blidde det Winona Ryder...nu vet jag inte riktigt :P

1:53 fm  
Blogger ajja said...

Faan. Hon va min först!! ;) Jag är äldst.. haha.

9:52 fm  
Blogger Torpan said...

Jag var helt lost på Madonna sen jag var 6 år, det var riktigt illa när jag var typ 10-12 år. Innan det var det nog lillasyrran i Lili & Sussie (vilken av dem det nu var, det minns jag inte...).

3:48 em  
Blogger bruden said...

Jag var också kär i Carola, satt försjunken i bilderna på hennes skivomslag och tänkte "ingen kan vara vackrare än hon"... skumt alltså, jag har alltid mötts av oförståelse när jag har deklamerat den saken. Eller så har ingen velat erkänna att de delade min fascination.

1:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se