27 september 2006

P. som i pucko, som i pappa

aaw..det kan inte vara lätt att vara förälder alla dagar I guess...
pratade med pappa nyss i telefon, vilket är väldigt imponerande. han ringde för att han tyckte att det var länge sen vi hördes, så det bör han i och för sig få cred för. eftersom det är han...

men ja, stackarn upplevde väl inte så mycket cred för sitt samtal. men det berodde mest på att han envisades med att han skulle prata åxå. ett "hej hur är det, bra här med" hade räckt.

det börjades med politik. heee heee...där lade jag ner att lyssna efter att sagt mitt.. så det gick ju i alla fall relativt smärtfritt.

sen kom vi upp på en mer avancerad nivå haha...

pappa: jaha...har du..eh..har du träffat någon ny..eh..kompis då?
jag: (spelar oförstående som tusan, för jag vet precis, precis vad han vill åt men inte frågar efter) nån kompis? jaa, alltså jag har ju massor med kompisar ju. och jo, jag har väl träffat lite nya och så åxå.. vad menar du?
pappa: ja..men du vet..nån sån där..ja..sån där..en..vän..en hjärtevän?
jag: en hjärtevän..vad menar du nu då? vad konstigt ord... aaaah...menar du FLICKVÄN? är det det du menar? kan du inte säga det? pappa, säg det, säg fliiiickvän (nöjd med mig själv här, och flinar som tusan. för jag hör att han skruvar på sig mentalt i andra ändan av telefonen.

men han fixade inte att säga flickvän. för det kändes för konstigt att säga. för det var ju inte normalt, inte egentligen.
sen pratade vi barn (ja..alltså, inte jag som tog upp det, men hey, ska man så ska man väl lika gärna köra på fullt ut när man snackar. igen då alltså..)
han sade, så pedagogiskt, öppet och vänligt som han kunde (alltså, ärligt, han trodde han var de sakerna) att han i alla fall hoppades att mina barn skulle bli normala. när jag fiskade efter vad normal var så blev det en krystad tystnad, följd efter ett "jaa..som människor är mest.. att killar gillar tjejer, och tjejer killar..."
efter att ha sagt några ord om att jag skulle uppfostra mina barn till att bli precis vad de ville bli. känna efter, lyssna på sig själva, starka, trygga och lyckliga individer.
efter lite suck och stön i andra änden av luren gick jag över till att säga att jag skulle uppfostra dem till att bli flator och bögar allihopa. NÄR jag nu fick barn. bara för att...

yeah, I'm the one who knows exactly how to push his buttons more than anyone else, och när han är dum i huvudet, ja då trycker jag på allihopa så mycket jag kan. för att jag kan.

han försökte lobba lite för att jag skulle gilla killen som gillade mig, och som han fortfarande hoppas på.. för så skulle jag kunna stå i guldsmedsaffär och ha swimmingpool i källaren (bli rik med andra ord, och jobba på hans familjs företag) och att kärlek kommer med tiden..
jag sade att jag minnsan inte spenderade 5 år på universitetet för att jobba i någon himla guldsmedsaffär i någon annans företag, och att jag nog skulle få precis så mycket pengar jag ville ha alldelles på egen hand.

sen avslutade vi samtalet med att jag sade att när jag tar hem FLICKVÄN (jag har aldrig sagt ordet flickvän så många gånger på så kort tid någonsin. högt, sakta och betonat varje gång..) då ska han banne mig se till att bete sig bra som tusan! och det skulle han, för han var ju "bildad". Vilket fick mig att börja fnittra av oh so many reasons, vilket han absolut hörde..

yeah...jamensåatt...det var ju bra att han ringde. det dröjer nog ett tag till innan nästa gång. och då tar vi det en gång till..

1 Comments:

Blogger Torpan said...

Haha, stackars far alltså. Här tror han att han ska ha ett lugnt o trevligt samtal med sin dotter alltså. O så går det så snett. Han satt säkert o undrade var det gick utför sen. Inte lätt. Men cred för dig att du leder honom rätt. Vad gäller barn o hans planerande av äktenskap o politik o allt. Shit, hur långt var samtalet egentligen?!? :P

11:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se