25 september 2006

so..how it went, and going now

hrm..dags att uppdatera ja hehe. som sagt..vill ju inte bli svuren över ;)

först och främst kan jag berätta att neeej, det blev faktiskt inget hångel haha.
sorry to dissapoint you guys haha ;P
(eller så kanske jag vinner pluspoäng...?)
MEN jag hade en riktigt riktigt bra kväll!

var galet nervös när jag cyklade dit och ringde på dörren, helt utan någon att hålla i handen. men det blev riktigt bra, och först bröt jag isen (min egen) genom att hålla till nere på golvet när jag snackade. alltså, hon hade katt kan jag ju tillägga, så jag lekte med den och snackade samtidigt. jag satt inte under bordet och gömde mig...
middag med levande ljus och snack följde därefter. very nice, men jag kommer få prestationsångest om jag ska laga mat sen hehe... pasta och bönor? (nej jag kan, egentligen.. när jag vill)

sedan hamnades det som sig bör i soffan, där vi satt och snackade och hon spelade bra låtar som jag måste höra och visade bilder och annat.
"satt och snackade" är förresten att ta i i underkant känns det som...
jag tror det här med att inte ha någonting att säga och många pinsamma tystnader inte riktigt applies here... det blev liksom ett tretton timmars långt nonstop samtal =)
vilket känns pretty nice...
klockan sex-sju på morgonen insåg vi att det kanske var dags att sova dock, så jag sov över där, vilket innebar att vi låg i sängen och snackade ännu mer tills vi bestämde oss att nej nu banne mig får vi se till att sova. annars kommer det aldrig bli av.
morgonen kom, vi vaknade upp och sade "hey.." och låg kvar och snackade lite till. eller ja..morgonen.. typ kl 12. sen blev det frukost och ett par timmar snack till över denna.
så ja, vi har ju saker att prata om haha ;)

så fick jag frågan om jag är tydlig med att skicka signaler till folk när jag är intresserad av dem (heeeh...) men det visade sig att vi båda var the shy-type vad det gäller sådant. (JA men jag ÄR det...) så då kändes det ju lite som att vi snackade runt ämnet, kände oss för lite..

för vibbar fanns det ju...typ sitta nära i soffan så man nuddar, titta i ögon, le, prata, prata, prata... såna där fina, mjuka ögonkast varvade med spännande, nyfikna...
men ändå så fegade jag ur. helt plötsligt kändes det så svårt att vara den som faktiskt fattar mod till sig och kysser den andra (wohoo..värsta stora steget ;P).. nej men hon är ju liksom..bra..och fin...och intressant...och så.. så det måste ju bli rätt, mer att riskera. jag är ju van att vara den som skickar Blicken..och sen så är det klart, sen blir jag upphånglad. mycket lättare så ju..assvårt att vara den som faktiskt tar tag i det och hånglar upp..

men en lång, lång kram när jag gick, och ett det-var-jätte-kul-att-du-kom...och-det-var-jättekul-att-du-sov-över...
följt av ett dumt fånflin av mig hehe..
(yeah I know! you're saying "kiss her, KISS her now ffs!" men till mitt försvar kan sägas att jag rebouncar från en förkylning och hade knarkat hostmedicin, echinicea och whiskey i ett dygn bara för att kunna gå dit. så jag ville ju inte smitta henne ju..o sen ja, heh..var jag blyg och nervös som en fjortis)

väl hemma på kvällen blidde det lite msn. och frågan kom upp på något vis om intryck. och Tess satt skruvandes på stolen, flinandes och ordlös och bekände färg så smidigt hon kunde. smög in ett "söt" på en diskret plats emellan alla de andra bra orden som hon tyckte beskrev den här tjejen.
och fick ett tycker-om-dig-åxå, och ett söt, och en generad smiley tillbaks! och fånlog ännu mer hahaha..
men nu känns det i alla fall lite tryggare här, nu funderar jag på att sluta intala mig att hon säkerligen bara vill lära känna nytt folk. så det innebär att nu bör jag se till att samla lite mod inför kvällen snart..
för hon undrade om jag inte hade lust att kanske hänga lite även efter gaystudents-mötet slutat ikväll... :D

I'm such a fjortis!!! (iaf för stunden..)
men jag ska se om jag inte kan växa till mig lite under kvällen. börjar bli dags för det.. och visst har jag fått lite klartecken för att go for it..?

joo..det har jag.

2 Comments:

Blogger ze7en said...

underbart, go fo it :)

9:56 em  
Blogger bruden said...

Och alltså... det är svårare, men såååååå mycket roligare att vara den som hånglar upp! Jag väljer det över att bli upphånglad, vilken dag som helst. Och du, klartecken är en underdrift, det där låter mer som uppmaning!

10:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se