19 september 2006

hrmmmm... vad sade jag ja till nu då egentligen?

aah, nu blidde jag lite nervös!!!
tjejen från igår kommer hem till mig imorn-kväll :S :D :S
problemet är att jag inte riktigt vet vad det är som gäller....
hrm...
vet inte om hon ska hit för att låna film, eller om hon ska hit och se på film.. det känns som det kan vara alldelles väldigt bra att veta i förväg.

vi snackade om favoritfilmer, och hon rabblade en massa (hon har bra smak tjejen!) och sade att du kan få låna etc etc, jag räknade upp några och kom till en hon inte hade sett. o sade att den har jag på vhs ifall du vill se.
hon nappade på det och sade gärna! och vad sägs om imornkväll efter min kvällskurs?
jag sade ja visst det låter toppen! och hade läst det som att hon ville hit och låna, men läste om meningen och insåg det inte alls var det hon sagt. och att meningen kan betyda båda.. och jag kunde ju inte fråga vilket hon menade så där i efterhand heller. hade varit osmidigt värre..
och hon är alldelles väldigt välkommen att komma hit och kika (såklart!!!!) ;P
MEN jag måste ju veta hur jag ska bemöta situationen....
inga jobbiga krystade missförstånd åt either way tack...

men vad betyyyyder det?? (tolkningar emottages tacksamt!)

jaha, städa rummet som tusan gäller i alla fall! och bör kanske se till att ha båda roligare saker än makaroner, och sen kanske vin hemma, just in case..
funlight och en macka är inte riktigt så flashigt om man får besök...

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kom igen nu.
- den har jag på vhs ifall du vill se.
- gärna! vad sägs om imornkväll efter min kvällskurs?

Om det var så meningarna gick så vill hon ju se filmen HEMMA HOS DIG. Annars hade du ju kunnat ha med filmen när ni träffades nästa gång. Sounds like she is interested.

8:26 em  
Blogger Mio said...

anonymous:
hehe..joo..meningarna gick ju så.. så vore ju nice om du hade rätt ;)
men innan hade det ju använts ord som "låna", så jag känner mig inte helt säker... hrm..
tomorrow will tell..

8:38 em  
Anonymous Anonym said...

Hm, lite knepigt men hur det än är så har hon ju varit på kvällskurs när hon kommer. Lite hungrig är hon väl eller:) Om hon bara vill låna filmen så kan du väl bjuda på en matbit och ett glas vin ändå.

9:24 em  
Blogger Torpan said...

Men Tess, nu är jag besviken. Vad är du för student som har Fun Light hemma men INTE vin?!? :P O det är självklart inte lätt att veta vad hon menade (fortfarande Idas inlägg i huvudet, haha) men så länge du är förberedd på båda eventualiteter så klarar du dig säkert finfint! Hoppas det blir filmkväll ;)

10:40 em  
Blogger Mio said...

torpedo: hahaha, jag veeet, men vinet försvinner ju så fort när man har köpt hem det.. så jag är nog student rätt igenom ska du se ;)
och visst ÄR de svårtolkade...jeez...
att förbereda sig på att räcka över en film är inte så knepigt ;) så det fixar jag nog hehe. men detär det andra jag är lite mer nervös över ;)
we'll see!

12:00 fm  
Blogger bruden said...

Alltså... man kan ju säga "jag fattade inte om du ville låna hem den eller se den här, hur hade du tänkt?". Då har du ju dessutom den fördelen att du automatiskt föreslår att hon ska se den hos dig, om hon nu inte hade tänkt det så. Fast det tror jag att hon hade.

12:25 fm  
Blogger ze7en said...

Jag tror nog att du kommer fa sallskap till filmen :) Lycka till!

4:14 fm  
Blogger Ida said...

Jaa, jag säger ju att du ska fråga henne rätt ut! Och igår tyckte du att det lät bra ;) Kom igen, vi tror på dig ;D

12:05 em  
Blogger Mio said...

bruden o ida:
yeah I know =) ..ska bara försöka få till det på det där charmiga sättet, så det inte låter som "staaaanna hos miiiig" eller "eh, kan du inte låna hem den eller?" men, det ska nog gå fint ;P man har väl någon form av social kompetens får man hoppas hehe.
nu saknas luggen..lagom lätt att kika under lugg när allt är spretigt och nyklippt ;P

o ze7en: tack tack =D

5:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se