01 oktober 2006

blogg-silence

man skulle kunna tro och tänka, att någon/universum/gud skulle se ner alldelles varm i hjärtat, och säga "titta vad fint gjort!" appropå förra inlägget...
well, tycker han/hon det...så är han/hon väldigt dålig på att visa det.

tess ligger däckad till tusen i sängen med feber och ont mest överallt.
och jo, det är väl kanske inte helt ologiskt att det skulle gå så.. men jag blir aldrig sjuk, och vi utövade avhållsamhet!!
bara det i sig tycker jag är värt en belöning...

stora tess tänker ungefär så här: jaa, men det är väl inte så farligt! du har varit värre sjuk (även om det enda exemplet hon kan komma på är 4 veckors körtelfeber med 40 grader..), det är bra för immunförsvaret, och du är aldrig sjuk så länge! det går snart öööver! möt det här ordentligt, gå rakt in i det med full styrka så klingar det av snart, det är bättre om du gör det här utan värktabletter, för jag har hört att det går över fortare då =)

lilla tess ligger mest ihoprullad i sängen och fryser och ger ifrån sig små gnyende ljud emellanåt, ringer hem till mamma för att säga att det gör ont, och vill helst av allt vara 5 år gammal och höra någon läsa harry potter för henne tills hon somnar.

lilla tess försöker åxå säga att "glass är bra för sjuka barn" har hon hört.. stora tess tror inte på detta, och inflikar dessutom att hon faktiskt inte ÄR ett barn på riktigt. och dessutom ligger affären så långt bort. sov med dig nu!

bra är i alla fall att Sigur Rós går på repeat. det är nästan som att höra saga, fast på isländska, så man förstår inte vad de sjunger om. men det är magiskt!

bra är åxå att tjejen sagt att hon längtar efter mig. och åxå, att hon sagt "Tycker om dig!".
det är faktiskt alldelles väldigt bra.
fast det suger att vara sjuk då, annars hade jag kunnat vara där o se till att hon blir frisk fortare.

aj...nu gör det ont igen...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fast när man är sjuk så SKA man faktiskt lyssna på lilla Tess. Det är nästan så det är lag på det. Min diet (förutom knark) förra veckan bestod av Piggelin, Rocky Road, blåbärssoppa o Plopp. O massa telefonsamtal hem för att vara ynklig. Man blir frisk snabbare så *övertygad* Laddade förresten hem Sigur Rós o det är jääättebra!!

Wiiii, tjejen gillar dej! Coolt. :D

9:38 em  
Anonymous Anonym said...

Krya på dig gumman :)

2:06 fm  
Blogger ze7en said...

Gar det att kopa rocky road i sverige? Suck vad jag gar misste om saker...dagen innan tatueringen forberedde jag minsann med 2 glassar, triple chocolate :P

Krya pa dig Tess, kom ihag ljummen cola och whiskey :)

3:53 fm  
Blogger ajja said...

SÅ. NU har jag läst i kapp!! Och ja hon får fasan bli frisk snart och åka å ta hand om dig som du gjorde me henne ju. Och hunnybunny ajm so glad for ya :)

9:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se