16 oktober 2006

gangster-tant, and then some...

wohoo, idag har jag köpt en kavaj.
för att jag tänkte att jag ska försöka se ut som en i alla fall liiite vuxen psykolog-to-be. och för att det är coolt. och lite för att jag tänker att om jag har kavaj så kanske jag kan ha i alla fall lite säckigare byxor när jag tar emot min klient. lite.
sist så letade jag fram ett par tighta, vanliga jeans ur garderoben. men eh...I don't like. så jag tänkte en kavaj kanske kan neutralisera upp lite säckigar jeans, samt ta bort lite av min känsla av "hej jag är en student och inte mycket mer än hälften av din ålder"..

stod kanske i en timma på H&M och provade och provade och provade mellan två kavajer. valet var stort och svårt, och ambivalens är my middle name.
jag hade nästan, nästan bestämt mig för den ena av dem. den var lite mer androgyn, mörkgrå-randig, lite pösigare och längre, och pretty hot tyckte jag.
den andra som gjorde valet svår var svart och kritstrecksrandig, lite kortare och lite mer figursydd.
till sist var jag tvungen att haffa en expedit för smakråd. och det ni, det är stort. jävligt stort...
hon tyckte den gråa, coola saken såg tantig ut...
jag tyckte ju jag såg gangster ut...
så eh, ja, det blev den svarta.
sen kom jag ju på att det kanske inte är så lämpligt att se gangster ut när man ska leka psykolog... inte tantig heller för den delen.
och jag är jävligt cool i den svarta åxå ;)
så det så!

och, för eventuella expedit-läsare.. no, I don't mind your people per se...
bara lite traumatiska erfarenheter..
jag var 14, jag skulle köpa en av mitt livs första behå's. bröst var väldigt laddat, behå's even more so. mamma och pappa var med, jag skämdes, de hade bråttom och haffade så klart en expedit...
hon: jaha, och vad har du för behå-storlek lilla vän?
jag: eh...(hjärnsläpp av den laddade situationen. hey, puberteten..säger allt..)..jag minns inte (tänker här att jag kan smita in i ett provrum och kolla efter i den behå jag har på mig)
hon - drar upp min jacka och KÄNNER efter på brösten
jag: eh *piper fram i panik* C!! jag har C-kupa! *rodnar och dör*
hon: jaa, det stämmer nog bra det! *ler ett expedit-leende*

därav - trauma. inte bett en expedit om hjälp sen dess. 10 år. så dagens bedrift var stor.

uppdatering kring tjejen åxå kanske vore på plats...
jaa ni, jag vet inte..inte än.
men jo, mobilen har pipit i alla fall..
dagen efter jag skickade sms:et och dog i ångest, och inte fick något svar, kunde jag inte hålla mig längre..
letade upp mobilen (eller heh..letade upp. jag hade fan typ sovit med den..), skickade iväg ett sms där det stod något i stil med att "bla, bla, bla, yada, yada, yada.. hrm..fortfarande inget svar på gårdagens sms.. tänker jag rätt när jag tänker att jag nog har screwed something up..?"

1 timme senare pep mobil-jäveln i alla fall.. det stod något om att jag inte skulle tänka så, och att jag skulle slappna av. och att hon hade en förvirrad period p.g.a. allt som händer just nu i hennes liv.
och jag vet ju att det är lite mycket just nu, och att hon är trött och sliten.
meeeeen... jag vet inte vad det betyder.. visst, slappna av. MEN det där messet säger ju inget om henne och vad och hur hon tänker.. bara hur jag ska tänka, och att jag ska slappna av...
hrm...
idag pep mobilen till spontant åxå i alla fall. om att hon tänker på mig och hoppas jag har det bra.
lite bra kändes det, men fortfarande inte hur hon tänker på mig.. jag skulle behöva bara något lite mer konkret, för att veta om jag ska rebounca och börja öva på tillit till livet igen. eller om jag ska förbereda mig på något läskigt och "aj"..
hey, I'm a girl...I need some reassurance. that's my constitution. and I also have a history that contributes.
efter det så ska jag bli säker och balancerad och cool igen.
typ.
ett tag i alla fall.
men det är fan asjobbigt att träffa folk ex!!!



5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sexuella trakasserier av en expedit vid 14-års ålder! Det låter inte kul. You could be scared for life. Hon borde ha blivit anmäld. Själv har jag svårt att lita på frisörer efter en händelse vid 7 års ålder, men det är inte i närheten av din upplevelse.
När det gäller tjejen så måste du nog ge henne lite tid och utrymme, även om det är svårt. Hon verkar ha en del att tänka på och det brukar inte sluta lyckligt om man stressar på i sådana situationer.

7:22 em  
Blogger Mio said...

yes, frisörer har även de alldeles väldigt mycket makt i sina händer att screw people up ;)
och jo...jag vet.. balansgången ligger bara i att veta vad som är lagom med utrymme, och samtidigt tillräckligt med visande av intresse.. tricky business...

9:21 em  
Blogger ze7en said...

Om du har sett 'But I'm a cheerleader' sa kanske just den handelsen var din 'root' ;) Om inte sa finns den med pa dvdn jag skickade...se filmen sa kommer du forsta :P

Bra att du fick svar fran henne tillslut aven om du var tvungen att skicka ytterligare ett meddelanden. Ibland kan det rinna ut i sanden om man vantar forlange.

10:26 em  
Blogger Ida said...

Ooh, jag känner igen det där med sms:en... Man känner sig lite fucked när de inte svarar. Och kan man ringa trots att de inte ens svarat på messet? Det känns dumt, men så gör man det såklart ändå. Gud, jag hatar folk som inte svarar på sms. Men skönt att du fick ett svar till slut iaf! Och hon behöver säkert bara tid, det är ju inte sällan det är så... Heh.

Själv skulle man ju få ett samtal ikväll, men det ser inte så ljust ut på den fronten, faktiskt. Suck.

10:57 em  
Blogger Mio said...

ida-sweetie: det samma gäller nog dig..med tid. vi vet ju att hon gillar dig.. det kommer nog snart, ikväll eller imorn. det tror jag!
och yeeeeah!! fuck vad sugigt det är med folk som inte svarar på sms, eller vänta aslänge. man blir ju knäpp för mindre ;P

ze7en: oooh, spännande värre! inte sett den filmen, så fattar inte det där med root.. men då gissar jag att jag blir upplyst när brevet trillar in :D

11:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se