14 oktober 2006

gaaaaah!

sjukt f*cking j*vla f*tt nervös när detta blogg-inlägg skrivs.
rökt kanske 7 cigg på 1.5 timmar, varvat med snus. och nej, jag är varken permanent rökare eller snusare. men idag behövs nickotin för att dämpa nerverna.
lungnande musik ut mina högtalare och går inte 10 centimeter utan att mobilen följer med, tätt, tätt. (men PIP nångång då!!)

lite ur balans, kan man säga.

var hos tjejen igår (ja, igår tills nu då), eller tjejen..alltså, inte min tjej, utan tjejen jag dejtar. och eftersom dagen innan som vi skulle ses blev inställd pga omständigheterna i förra blogginlägget, och vi inte har setts sen i lördags har Tess hunnit bli lite nervös och osäker. Känns som att nu har vi dejtat i typ en månad..och som att jag vill veta lite vad hon tänker och tycker.. omkring mig, och vad vi håller på med och sånt..
alla börjar fråga runt ikring oss nu, typ..."hur går det med L.?", "är ni ihop än?", "får man träffa henne?", etc etc. och jag veeeeet ju inte hur det går med oss.. jag veeet ju inte vad jag ska svara på de där frågorna.
yttre press..
och när jag blir nervös och osäker, blir jag gärna lite extra tyst och blyg, och får lite prestationsångest över att säga något supersuperbra, eller alldeles jättekul. vilket leder till ännu mer blockeringar och blyghet/tystnad... yay..jättebra cirkel going there...
så gårdagen var lite extra tyst och fundersam.

och idag fick jag oväntat träffa lite kompisar till henne. och jag vet att hon pratat om mig för dem, jag har bara ingen aning om hur, eller vad hon har sagt.
och gaaah, jag behöver något lite stabilt att stå på. så jag vet vad jag håller på med och hur jag ska bemöta både henne och de.. och vad jag ska göra!
och min lite överanalyserande konstitutions som bidragit till att jag har planerat göra den karriär jag håller på att förbereda inför, ja den hjälper ju inte till heller direkt..
typ som när vi säger "hejdå" och hon säger något i stil med att hon gissar att vi hörs av på msn snart då. och mina tankar går direkt på "hörs av...gissar..varför säger hon inte att vi ses snart igen gissar hon???"
och jag vet att det inte alls behöver betyda ett smack, och jag vet att jag överanalyserar som tusan, och att jag tolkar allt utifrån att jag upplevt mig vara extra tyst och tråkig utifrån tankar om att NU, nu måste jag säga något kul.
och inte alls tolkar utifrån vad hon tänker och tycker.
men det är ju just det, jag vet ju inget om vad hon tycker och tänker..
och utifrån att jag just visats upp för närmsta grannarna och dessutom just träffat på ett av hennes ex, som var supertalför och jätterolig konstant...
när jag gått ut till cykeln ringer mobilen, jag tar en cigg för att lugna nerverna lite och fastnar utanför hennes port med mobilen och ciggen. hon kommer ut och där står jag och röker. och hon röker inte.. fast hon vet att jag feströker. men det där var ju ingen fest direkt..

slutar med att jag, stissig som tusan, skickar ett sms där jag skriver något med att oj då, heh, var ju inte så bra att du såg mig stå ute och röka ;) och att jag varit helt nervös över att jag inte vetat vad hon tycker och tänker och så... och att jag därav blivit lite extra tyst, blyg och tråkig, och hoppas att hon har haft ett rätt så bra dygn i alla fall? trots förstummad Tess.
(aaaaaldrig speciellt wise att sms:a i affekt, ungefär lika smart som fylle-sms...)

inget svar än, men jag vet att hon är borta just nu hos någon annan, och jag vet åxå att hon brukar ta ett tag på sig innan hon svarar på sms.
och jag går i taket av nervositet in the mean time...hur fan tänkte jag som ställde den frågan, och vad tänker hon om mig nu? värsta basket-case bruden? och har hon tröttnat, och var det för tidigt att ställa den frågan? och vad gör jag nuuuu då??
ringer hem till mamma för att få lite stöd, råd och lugnande tolkningar. och hon fokuserar på att jag röker istället..

jag blir knäpp på mig själv när jag blir sån här!!
jag är ju van vid att träffa yngre, lite osäkra brudar.. såna som gör att jag blir den starka, modiga och där lite attityd gör susen, och där man kan impa genom väldigt lite ansträngningar..
nu har jag träffat någon som är bra, och mer stabil i sig själv, och äldre än jag. där det inte handlar om attityd, utan om att vara sig själv. och där det faktiskt har potential att bli något av.
och jag hypar ut och blir helt as-rädd.. men ååååh, VARFÖR blir jag sån här just NU??!

faaaaan, mobiljävel PIP då, and bring a good answer.....

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag måste bara komplimentera dig å din underhållande blogg's vägnar. mucho beroende-framkallande!

10:55 em  
Blogger Mio said...

oh, man tackar, man tackar! och välkommen till att hittat hit ;)

12:26 fm  
Blogger pseudonym said...

Har mobilen pipit än? Du måste ju hålla oss uppdaterade

11:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se