06 oktober 2006

it's all in the mind darlings

regnet faller ner från en grå oktoberhimmel.
jag måste ut, för jag ska köpa en bok på akademibokhandeln.
jag har pösiga byxor som har snörning nertill som konstant knyter upp sig, gärna precis när man passerar bredvid en vattenpöl... dessutom är de beiga... you do the math..

halvvägs hem har jag lust att bara stanna där mitt på vägen och vägra ta ett steg till. jag är trött, sjuk, och byxorna blir bara blötare och smutsigare för varje steg jag tar.. kom och hämta mig nååågon....
jag är bond-barnet som hatade att bli smutsig, och som inte hoppade i en endaste vattenpöl förrän hon var över 20 år gammal. och då för att hon insåg att hon faktiskt inte gjort det som liten, och att det kanske var något hon gått miste om. det skulle ju vara en sån där fantastisk upplevelse, det ser man ju på alla ungar som flinar och hoppar, och hoppar, och hoppar... det var det inte btw.

så jag står där, och bara ser hur himlen blir gråare allt eftersom jag blir blötare. VILL INTE!
så tassar ett litet minnesspår förbi, från en okänds presentation på QX som jag läste härom dagen. Något om att avsäga sig vuxenheten, vara ute och leka och smutsa ner byxorna, och såna saker..
Och "hey, jag skulle avsäga mig vuxenheten anyday, barndom rocks!" tänker jag och tittar ner på mina byxor. Dessutom har jag för stunden ju faktiskt en helt tom tvättkorg! *här ler jag lite*, och dessutom är jag ju jävligt cool, så I can sooo pull off dirty baggy-byxor. faktum är att det kanske t.o.m. är bättre så en sån här regnig dag. very authentic lixom.. hrm..*här flinar jag helt förnöjt*

och..dessutom är boken jag köpt till henne, för hon kunde inte köpa den själv.. *här hoppar jag hem med way lättare steg, om än fortfarande undvikande vattenpölarna*

hrrmmm...ibland undrar jag om jag blir miljöskadad av min utbildning, haha
men kanske det bara är livet, eller så är jag född sån.
...eller åxå så finns möjligheten att jag är på väg att kanske bli lite, lite smitten kitten, and that kinda beats cognitive restruction any fucking day ;P

2 Comments:

Blogger ze7en said...

kanske bli smitten kitten, du verkar varar det redan ju ;)
but it's all good!

2:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Tänk vad mycket en förändrad inställning i tanken kan göra. :)

Och det är faktiskt ett underskattat nöje att hoppa i vattenpölar. Eller än bättre; se en stor en o öka farten på cykeln markant för att dra upp benen fort som attan när det börjar flyga vatten åt alla håll o kanter!! *stadsbo* :D

I övrigt håller jag med ze7en. :P

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se