13 november 2006

beware: bitch in progress

men å-å-åååh!
jag vill ha mens NU! jag orkar inte med mer pms för stunden. alltså seriöst... nu har jag ungefär så där mycket hormonellt påslag som en människa klarar av innan hon lägger sig på gatan mitt på stan och bara gråter, alternativt muckar gräl med någon stöddig främmande, tonårsgrabb med mer muskler än vad jag klarar av att slå ner och med dålig attityd och kvinnoförnedrande stil. bara för att få ut mina aggressioner..
yep, for the record så kan jag ju tala om att jag är en väldigt lugn individ, fredlig, godhjärtad, vill allas bästa, relativt optimistisk i min världssyn och snäll och relativt stabil. egentligen.
men ja, pms och hormoner...
det är nästan så man börjar tro på bibelns adam-o-eva-story, o att kvinnosläktet av någon störd anledning straffas.
eller är det bara jag som blir drama-queen av de största mått en gång i månaden?

gud och jesus vad jag hoppas att jag toppar min hormonella kurva just just i stunden..
men gåååå ööööööver då!!!!
dagens humör resulterade i att jag just nu inte ens kan titta på min bästa vän (för hon kritiserade mig det första hon gjorde på morgonen..add the fact that I'm not a morning person to my hormonal state, visserligen har hon rätt i det hon sade. men till saken hör att jag vet att hon vet att jag vet det som kritiken gällde..och då kunde hon lika gärna inte säga det), att jag lyssnar på pubertal deppmusik och ser allmänt arg ut, att jag ringer hem till mamma och pratar i ungefär en timme utan att andas emellan orden, och att jag shoppade loss på kappahls POJK avdelning för kläder till mig själv. Där brukar jag inte direkt införskaffa mina tröjor i en ålder av 24 år.. Men i detta state of mood kunde jag inte se något som passade mig bättre än randiga pojk-tröjor med t-shirts över och dödskallar på.. heh...frågan är om jag kommer känna så även om en vecka...

OCH vad är det egentligen med underklädesindustrin??!!
måste man välja på antingen äckliga push-up bh's i spets eller sporttoppar i pastellfärger med snobben på??!
jag hatar snobben!
och det andra alternativet ska vi inte ens tala om...

4 Comments:

Blogger ajja said...

men shit.. Jag är på g med hela arsenalen jag med. Gu va jobbigt..

9:38 em  
Blogger Ida said...

Vad är det för fel på spets-BH:ar? ;D

1:16 fm  
Blogger Vilse said...

Håller fullständigt med dig. Måste de verkligen sätta seriefigurer och spetsar på allt som är menat som underkläder?! För att inte tala om de gräsliga färgkombinationerna...

8:58 fm  
Blogger Mio said...

ajja:
aaw, du det är inte coolt nånstans! jag hoppas det släppt för dig nu med. igår var livet fantastiskt igen ;)

ida:
hehe, eh..alltså..det är ju personliga preferenser ;) jag har ju iofs inget emot att upptäcka en spets-bh på en brud..har jag ju inte... det är vad som finns under som räknas mest i alla fall ;P men jag ...well, det är nog inte riktigt min grej va? ;)

levande:
oh, skönt att få lite medhåll =)
sen så kan man ju bli konfunderad över hela underklädesindustrin... hur tänker man egentligen när man trycker upp hela disney-arsenalen på vuxnas underkläder, och samtidigt för kidsen syr ihop minitrosor och bh's? hrm...

11:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se