13 november 2006

"nej då pappa, jag är trött för att jag hade s e x fram tills sent igår"

så var vi ju ute på popklubb igår då.
L. kom först över hit, och vi satt och spanade på varandra på sängen och drack öl, och caught on the happenings of the week.
efter detta var det dags för den mer uppstyrda förfesten, hos gaystudentsordförandeL. med "fru". det visade sig inte vara just så många fler än vi där. lite parig känsla blev det allt där de satt där tillsammans i soffan, och vi satt mitt emot och sneglade på varandra över kaffebordet.
heh.
OCH maken till nyfiknare människor har jag sällan stött på. kanske aldrig..
visst, de är otroligt charmiga i det,och de försöker verkligen inte dölja det ALLS. men ibland vill jag hels gömma mig under tröjan när de sätter igång haha..
L. hann inte mer än lämna rummet för ett kort toalettbesök förrän de inom en halv sekund popped the question
"sååå... är ni ihop nu då??"
och eftersom det är mig de inte känner av oss båda kändes det aningen obekvämt. sen det faktum att jag fortfarande inte vet själv gjorde ju sitt till...
jag: eeeehhh...eh...alltså...jagvetinte...alltså..vi har inte pratat om det...
de: oh, meeen, det måste ni ju göra nu ju! *flin* hur känner du det då? va?
jag: eh..eh, jo..alltså...äh, du får väl fråga L. sen då, o höra vad hon tänker :P

självständigt? javisst...
men vad säger man? till hennes kompisar?
nej, just det.

väl ute var det åxå små glädjeskutt och stooor nyfikenhet över allt vi företog oss från deras sida. när vi kysstes när de lämnat rummet, så stod de såklart och kikade på oss förnöjd från andra sidan tröskeln. och när jag smög armarna om henne under konserten, eller handen ner mot hennes byxfickor, ja då vänder man sig om och ser dem ivrigt peka på oss och le till varandra. varefter jag flinar generat, himlar med ögonen och tar bort handen.. och de helt sonika tar min hand och sätter tillbaka den.
smidigt, jamenabsolut! ;)
fast det är otroligt charmiga i det.
men, otroligt otroligt nyfikna på ett väldigt osubtilt sätt.
men kvällen var bra, mycket bra!

ringer och grattar pappa på farsdag sent omsider. trött som tusan gäspar jag fram hälsningarna, och vi kommer in på sovande. jag säger att jag visst inte kom ur säng förrän kl 14 idag, och ursäktar mig med att jag ju var ute igår med L. men att jag faktiskt säkert var vaken från kl 11-12, men att jag ju inte bara kunde gå ur sängen and get on with my business.
pappa: jaha..varför inte då?
jag: eh..ja..alltså..jag hade ju..sovsällskap.. jag var ju ute med L. igår...
pappa: ja men du kan väl gå upp ändå?
jag: eh..men det är ju inte så där jätteromantiskt direkt haha. jag har ett rum, och hon är ju min gäst. jag kan ju inte bara gå upp ur sängen och sätta mig i ett hörn och läsa direkt haha. det skulle ju kanske inte kännas så bra för henne direkt. dessutom så är det ju rätt mysigt att..sova och så..
pappa: jaha..men..men sov hon i samma säng då alltså?
jag: eh, jo, pappa..det gjorde hon ju haha..jag har ju inte diekt två sängar i rummet haha, och ja..du vet, det är ju liksom det som är grejen med att hon sover över..du vet jag gillar ju henne..

sen skrattade han lite nervöst när poletten "sovsällskap" och dess betydelse trillade ner.. han har ju förstått att jag är "bi" (nej, han har inte blivit uppdaterad än), och han har ju förstått grejen med L. och vad jag känner för henne och vill med henne.
jag tror bara inte riktigt han har kommit till insikten om att hans 24-åriga dotter faktiskt har sex. och dessutom med en tjej.
1+1 blir inte automatiskt 2 om man inte vill se det så I guess..men ja, det är väl bättre att jag flinar fram ett "2" över telefon redan nu, än att han blir chockad när jag inte släpar in en extra madrass i rummet om jag tar med mig en tjej hem till dem någon gång...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gullit! Hälsa Ell.

H. En norsk finne från Luleå

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se