01 januari 2007

såatte....

...jag hade egentligen aldrig tänkt sluta röka. för jag tycker inte riktigt jag har börjat. att feströkande inte räknas, och att det är så jävla skönt när den där första nickokicken slår över en som en våg av både avslappning och sprallighet.
heh..det där lät rätt allvarligt..

men ja.
jag hade alltså inte tänkt sluta. och idag är den första rökfria dagen av eventuellt många to come.
det låter cliché - att sluta röka som nyårslöfte.
men det är det inte. och det är inte ett nyårslöfte. det är ett löfte till Tyskan.
och det kanske låter värre än cliché-anledningen....
men när jag råkade spill it to her att jag hade rökt någongång under natten igår, och fick en ledsen och besviken tös som konsekvens... när jag till och med ringde henne från MOBILEN till tyskland, och hörde en ledsen tjejröst...
alltså...folk har uttryckt missnöje förut. mamma har tjatat, bröderna likaså, jag har en vän som inte ens får VETA att jag feströker för att hon skulle få spelet, och föredettingar som inte heller har gillat det.
I've gone like : "...men jag ska inte göra det around you then..."

och så kommer hon..med sin ledsna röst - hon som jag inte ens har träffat. säger att hon blir ledsen över det, men att hon ju inte vill ändra på mig.
och jag swear the smokes off in 2 seconds och kastar paketet. for her.
och jag kommer liksom hålla det- så länge som det här är något som kanske skulle kunna vara något i alla fall.
jadu...

och....
ochsåatte...
honsade"Iloveyou"övertelefonigårkväll,ochjagsadedettillbaka...
och jag VET att man inte kan känna så eller tänka så på riktigt, och att det kanske inte riktigt betyder något eftersom man ju inte har setts på riktigt.
jag vet det! aaabsolut!!
fast jag bara inte känner det
...och det var typ första gången jag sade det-sade det, till någon som inte är en nära vän eller familjemedlem.
och det här är jättekonstigt...
but I kinda do....
och hade det inte varit för att det antingen kostar 3-4000 kr enkel resa just nu, eller åxå tar 14 timmar att ta sig dit, så hade jag redan varit där nu. salstenta eller ingen salstenta, I would have been there..
men ja..februari är inte heller så långt bort.
det bara känns så.
jag sak tänka på det som en optisk illusion...och så ska jag spendera dagarna rätt så mycket by the phone, computer and cell..just like I do now.

7 Comments:

Blogger Torpan said...

Tja, finns det där, så finns det där. Men I love you? Heavy duty stuff där stumpan... ;) Du får väl sätta igång med en tyskakurs snart, verkar ju vara halvvägs bosatt där redan. Jag är iaf glad för din skull i vilket fall som helst.

10:48 em  
Blogger ze7en said...

Eller sa far hon lara sig svenska ;)

8:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Sådär ja, nu har jag orkat slå på datan igen... Kul å höra mer om lilla fröken i Tyskland... :D
Glöm vad jag sa förut å kör hårt!!! Det verkar va nått speciellt där, det får man inte slösa bort! :) Har du testat å skriva till regeringen å frågat om dom inte helt enkelt bara kan hoppa över januari månad? Ibland funkar sånt, jag har sett det på film! ;;)
Hoppas du haft en trevlig början på det nya året och jag önskar dig god fortsättning på det!

10:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Min fina tös, mitt fina ex hatade att jag rökte, så jag rökte inte, men när hon dumpade mig började jag röka ett paket om dagen. HA! Som om det skulle vara en bra idé, men det retade henne, och eftersom vi alla uppskattar lesbiskt drama så fick jag ju bara lov.
Och så bråkade vi över telefon, på engelska, på tyska och lite fula ord på svenska, sådan var den tiden. Hon hånglade med en annan, jag låtsades vara hetro vilket gjorde henne ännu argare och mig bittrare.
Japp, men summan av kardemumman är att jag fortfarande röker ibland. Men min nya pingla röker inte, men snusar, och hennes nyårslöfte är att sluta snusa, så mitt får välan bli att sluta röka... ha ha ha

4:14 fm  
Anonymous Anonym said...

ich liebe dich heter det på tyska förresten! ;-)

4:15 fm  
Blogger Mio said...

torpan: oh yeah, I know!Iloveyou är as heavy as it gets! :S men jag tänker så här, I AM in love with her voice, her words, that adorable face on the screen, när hon hoppar runt och dansar för mig, sjunger för mig, ringer för att trösta mitt i natten, lär sig spela mina låtar på gitarr för mig...det och mer. och det älskar jag, jag älskar det jag sett av henne. så när jag säger det, då är det sant, om än en annan sak än att älska någon man känner innan och utan.
men yeah, really....jag har nog aldrig sagt det förut..just för att det är ett så pass stort och heligt ord att säga...

fröken T: tackar tackar, o det samma. och..trust me, jag ska nog köra hårt ;)

karro: hehe, been there done that..man vill gärna push the buttons like hell på vissa ex.. och just nu har jag skulat BÅDE röka och snusa..för jag visste inte om snus ingick i the deal.. (she doesnt know, but she sure wouldnt't like)...jag har abstineeeeens....

och ze7en: hehe...she does a little..and hearing her speaking swedish makes my heart meeeeelt...SO cute!

10:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejhej!
Åh vilken underbar blogg =)
Hoppas att allt kommer gå bra när du träffar L. =)
Lycka till!

11:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se