25 april 2007

gud vare med er!

yes yes yes ye-essssss!
en god nyhet klämde sig in redan klockan 8:20 denna morgon.
det ser ut, med stor sannolikhet, som att jag kommer få sommarjobb!
vilket jag aldrig trott, med tanke på att min ansökningsprocess (pga tidsbrist) sett ut som så att jag lyft telefonen EN gång, och sagt, ungefär 1 månad efter det att man BÖR söka jobb, att "hej...skulle jag kunna få jobba hos er i sommar?"
och eftersom det varit tyst i ungeför över en månads tid från deras håll, och jag trodde jag var totalt bortglömd i en byrålåda, egentligen inte ens där eftersom jag inte skickat in några nya papper.
Men hon lät på telefonen idag som att det var ju självklart! och till och med så att det var helt okej att jag hade 2 veckor i juli där jag nästan inte jobbade alls, men lite mer innan och efter. juli - när alla ordinarier har semester och jag trodde att man var körd på 2 sekunder om man knystade om att man behövde vara fri då.

this might seem like a tiny thing - but it so means the world right now.

och - jag har fått reda på att telefonkortet i alla fall fungerat den här perioden som det ska. nu gäller det bara att ta reda på när jag började använda det förra perioden, för att se what I can do. worst case så får jag betala way too much this month. men jag kommer i alla fall inte behöva betala 18 000 spänn varje månad i resten av mitt liv, som det ser ut. (okey 1200:- men same shit for a student)

och....
även när allt känns som svårast. när jag ringer hem till mamma 5 gånger på en kväll och snyftar för att livet känns så tungt i denna stund... även då så kan jag inte låta bli att le med hela mitt hjärta när Baby ringer på kvällen. hon gör så mycket.
bara att höra hennes fnitter över något helt annat, eller sättet hon andas på, eller de där ljuden hon gör som jag inte alltid ens förstår vad de betyder... bara det sätter mark under mina fötter och lugna händer på mina axlar igen.
faktiskt.
det ska bli bra det här!
alltihop.

2 Comments:

Blogger ajja said...

ooooh! *happyflyesinmajmage* :) GOOOD !!

7:31 em  
Blogger ze7en said...

Grattis :)
Lite kosing OCH ledigt, det låter ju hur bra som helst :)

3:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se