17 juni 2007

det ÄR inte meningen

att man ska bo hemma över en hel sommar när man väl flyttat hem...
inne i fas-2 nu... det där när man har varit gullig-gullig mot varandra i ett par dagar och sen kommer crashen och man blir galna på varandra, det finns inget andhål att vara själv på, rutiner är från olika världar och allas viljor är lika starka.. dåligt samvete växer för att man inte kan uppfylla alla förväntningar, och realiteten har glömts bort bakom minnen från goda stunder och illusioner som växt i frånvaro...

jag vet att det blir bättre snart, och att det måste vara så, för att det på något sätt är adaptivt och hälsosamt....
men å-ååh vad jag blir galen i väntan på det.....

vem som helst som känner sig manad får gärna röva bort mig just just här och nu.....
jag lovar att jag är bra på att diska, och jag är väldigt snäll, bra på att lyssna och har enligt egen (helt objektiv bedömning) grymt bra humor....

4 Comments:

Blogger ze7en said...

Jag är inte riktigt där än men så har man ju bara varit hemma på Ölandet i 1½ dag :)

5:02 em  
Blogger Mio said...

åååh - är du här nu?! :D kul!!!
jag hoppas det dröjer mååånga dagar innan du kommer dit jag är nu ;P - ja, mentalt sätt alltså haha

5:14 em  
Anonymous Anonym said...

Ojoj...
Ja, jag är full av beundran över att du gett dig in på en temporär hemhem-flytt över sommaren. Älskar min familj och stortrivs med dem, så länge vi inte umgås mer än...hrrm..två dygn i rad.
Lycka till!
Ojoj

12:49 em  
Blogger Mio said...

tessilur: i knooooow - 2 dygn i rad är säkerligen den hälsosamma smärtgränsen...frågan är om jag bör beundras eller klassas som farlig för mig själv som väljer det;)

6:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se