15 juni 2007

she beat me to it ;)

min syster förlovade sig igår!

jag är stolt som en tupp.
tilläggas kan att systern i fråga är 8 år. hennes fästmö likaså.
hon är coolast i världen, min syrra!
hon har killtycke så det förslår, halva klassen har brustna hjärtan över hennes blå ögon, och har en lista på vilka potentiella pojkvänner som skulle vara möjliga.
men så kom hon till skolan igår, träffade klasskompisen som vanligt och pang!
"jag blev varm i hjärtat när jag såg henne, och det blev hon med." det deklarerade sig kärlek, blev ihop och gjorde ringar av lera och blommor. ("som vi kan lukta på när vi saknar varandra")
innan hon bekände för mamma i smyg på toaletten så satt hon tankfullt bredvid mig vid datorn och frågade "teees....varför är du flata?"

även om förlovningen lär vara lika länge som blommorna på ringarna, och jag är relativt säker på att hon i slutändan kommer landa med man och barn, så tycker jag det är awesome att hon talar om för halva skolan att man kan älska vem som helst, att hon nöjd deklarerar att hennes storasyster är "flata" och att hennes första förhållande blev med tjejen i klassen med rufsig pojkfrisyr...

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Din lillasyster is the shit! (:

1:51 em  
Blogger Stifflert said...

Tänk om alla barn fick växa upp i en relativt fördomsfri miljö och tillåtas känna och älska som de vill. Vad fint det skulle vara då.

2:42 em  
Blogger ajja said...

hon e go hon! precis som sin storasyster :)

5:01 em  
Blogger wilda said...

nu blev jag varm i hjärtat! :)

2:26 em  
Blogger pseudonym said...

aaw :)

vet din syster om att hon har en egen fanclub på din blogg?

7:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se