19 juni 2007

tack gode gud för kommunalt, underbetalt arbete

när lillasyster rapar alfabetet 3 gånger på raken tills hon nästan spyr, eller gnäller i tonarter som man tror bara hundar och fladdermöss ska höra (så är tyvärr inte fallet) i en timme på raken..
när lillebror (som nyss fyllt 14) leker med mobilen och tillhörande jamba-signaler nonstop, och med hes målbrottsröst kallar alla som närmar sig för "himla fjoooOrtiIIiis".
när mamma vattnar blommorna och samtidigt råkar vattna mig....

då helt plötsligt känns det plötsligt rätt skönt att jobbet börjar redan kl 07.00 imorgon.
allt är liksom relativt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hittade din blogg av en slump och har nu läst igenom den från början till slut =) Tur att man har semester.... Du skriver riktigt bra och få bloggar fångar mig så som din har gjort! Fortsätt så =)

9:43 em  
Blogger Mio said...

ååh - i'm such a sucker for compliments! =)
nej men, very honored och väldigt smickrad!! tackar!
och välkommen till bloggen!

11:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack för din fina kommentar på min blogg, och tack detsamma får jag säga! Hoppas att du får en riktig midsommarnattsdröm du också! Har lite problem med att veta om man ska svara på sin egen blogg eller på din, men nu gör jag det här!kram!! /Sweetie-M

4:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se