23 juli 2007

å andra sidan kan hon räkna mycket längre nu...

lillasyster sitter bredvid mig och säger sig räkna alla (citat) "snuttenuttiga saker jag säger om Jenny" (slut citat)...
Hon säger sig vara uppe i ettusenfemtioen...
hon är (fortfarande) åtta, och jag vet att hon inte kan räkna så långt. fast i ärlighetens namn så tror jag hon säkerligen har rätt, plus en del till saker....beroende på när man börjar räkna...

jag tycker förövrigt jag varit otroligt modig som faktiskt tog hem min tjej till familjen! inte bara en dag eller två - utan typ 11. ELVA.
jag som aldrig någonsin tänkt ta hem någon. inte mer en max en kvart i såfall.
så jag tycker ni kan vara lite imponerande (åväntar fascinerade suckar och lätta applåder)
ännu mer imponerade kan ni nästan vara av Baby - som fortfarande efter 11 dagar både gillar mig OCH min familj ;)

helt seriöst tycker jag det är modigt....
jag vill ju liksom vara världens coolaste tjej när she's around.... så där fantastiskt bra, söt, charmig, modig, cool, tuff, smart....bra helt enkelt. ta henne med storm. imponera.

det är svårt att vara världens coolaste tjej med en hel familj around....
svårt att vara coolast när lillebrorsan flinande drar ner byxorna på en framför näsan på släkt och vänner.
svårt att vara cool när han drar ner en på gräset, släpar bort en till elstängslet, flinar, tar mig i handen, och sätter sin hand på stängslet, och 5000 kilojoule går rakt igenom en som en explosion och man ligger platt på marken och blinkar efteråt och undrar vad som hände...(hämden blev upphångling av Baby på hans motorhuv, framför den känsliga stackaren som blev otroligt rubbad ur sina cirklar i flera dagar efteråt.. HAHA)
svårt att vara coolast när storasyrran missförstår historien om 80-åringen, outingen och hennes kommentar om sexleksaker och säger vid middagsbordet "men du! om du kan använda sexleksaker tycker jag du minsann kan använda en menskopp åxå!" (hej pappa!!!)
svårt att vara coolast när lillsyrran vid frukosten säger att "mamma säger att det är för att ni kanske vill ha sex som du inte vill att jag ska sova i samma säng som er. men det kan ni väl inte? då måste ni väl operera om er? ni har ju inga killbaciller...inga spermier?" (och så fick JAG ta det samtalet...)
svårt att vara coolast när pappa missförstår ringarna och kommer in och, trots förklaring, säger lite chockad att "OM det ÄR så i alla fall att det är förlovningsringar, så har ni min välsignelse..." (det ÄR det inte...)

jag vet att det är charmigt alltihopa. på håll. men det kan vara liiite pinsamt åxå.

å andra sidan är det väl det som är kärlek.
hon älskar mig ändå! trots pinsamheter från familjen, trots nerdragna byxor, trots att jag så fort hpn är fem medter ifrån mig blir jätteklumpig och tappar allt, och går in i saker.

och det är rätt så fantastiskt!
och jag blir svag i benen bara av att hon tar mig i handen när jag vilsen i Linköping hämtat upp henne vid tåget och hon guidar mig ut ur stan. svag. av att hålla handen.
jag tror det är precis så det ska vara.

jag inser att jag är fantastiskt lyckligt lottad. jag har fått henne. ♥

2 Comments:

Blogger pseudonym said...

aaw! :D

och din familj verkar ju jätterolig (fast jag kan förstå det pinsamma, men ändå) :)

8:34 em  
Blogger Ida said...

hahaha, din lillasyster är ju störtskön! Jag har uppdaterat bloggen en sista gång nu, "för din skull" ;) hehe. Kommer du till Sthlm under Pride förresten?

3:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se