25 juli 2006

ändamål, medel..och sånt

hrm...jag försöker vara stolt över att vara månadsmedlem i greenpeace.
se här vad jag gör för världen, fattig student till trots, liksom.
men...eh, jag är mest generad...hehe

Greenpeace är jättebra!
jag har funderat länge på att när jag blir rik (får i alla fall lite mer än CSN in på kontot) ska jag göra något sånt här, inte bara någon gång då och då, utan göra nått bra, regelbundet.
så det gör jag ju nu, borde vara nöjd, stolt, och skryta ohämmat över min generositet. eller nej, inte skrytandet då, men det andra var seriöst menat.
men ja...
med tanke på att det inte var min otroliga altruism och generositet som gjorde att jag signade upp, så eh...är jag ju inte det.
det är en liiite mindre nobel sak, när det beror på hormoner och andra mindre spirituellt imponerande orsaker..

typ som när man, tiiill exempel, går med i ovan nämnda organisation för att hon som frågar iklädd knallgrön greenpeace t-shirt (oh, kan man passa i det? ja..det kan man) är en galet söt tjej som man VET man har skymtat bland folket på qx.
cheap cheap cheap, I know.
men var bara tvungen att få henne att stanna till, snacka lite mer, så jag kunde få henne att skratta så där så det bara gnistrade i ögonen och se om hon kunde le så där fint som jag misstänkte (och ja det kunde hon)..
(mamma skrattade i telefonen när jag berättade och sade att "oj du, du släkts visst på far din")
men men, oädelt eller inte, så bidrar både jag och min stackars kompis, som satt bredvid, i alla fall nu med lite även i ekonomisk form, till världens hopp, framtid och bättring!
så bra är det!
...bara önskade att altruismen skulle kickat in minuterna innan hormonerna...

1 Comments:

Blogger ajja said...

HAHAHAHAHAHA!!!! Jag misstänker att det är en strategi från deras sida. Jag har varit månadsdonerare för G i 7 år snart. Och då var det en kille jag bara inte kunde sluta snacka med.. Pffffaahahahaha.
God damd dom.

8:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se