23 augusti 2006

different kinda game

jag var aldrig så där överförtjust i dejtingspelet med killar, when I still used to do that
och jag suckade och stönade åt killars kommentarer att tjejer var så svåra.
vaddå, de var väl rätt uppenbara, bara att killarna såg saker och ting så enkelspårigt,
tänkte jag.
då...

men jisses! det ÄR annorlunda med tjejer. så annorlunda...
inte sämre (hellre bättre då), men knepigt!!

allting kan ju twistas till att få MINST 3 olika betydelser, kanske uppåt 150, men minst 3.

och om jag tänker att jag inte vill verka för "på" och försöker att inte höra av mig allt för ofta, så tar hon det som om jag tröttnat, och då hör jag av mig lite mer, och är rädd för att hon ska tröttna för att jag hör av mig för ofta (don't want to go crazy-girlie stuket. popcorn-tjej, never gonna be me! *peppar peppar*)
whiew!

och vad, VAD, betyder det när man säger att man 'bokar helgen, och hör av dig om du ångrar dig och jag med'???????
now, that one I've been thinking of loads den sista timmen.

and I know, I know I'm doing it.. jag är precis så twistande och funderande och knepig som vilken annan tjej som helst...

5 Comments:

Blogger ajja said...

haha!! Jag har gått igenom det där stadiet åsså. Skrev en hel krönika om det på Collective, att killar faan är trollkonstnärer som ens klarar av kvinnor i bland.

Hon vill nog kanske inte verka för på och slänger in ett avboka så att det inte ska kännas tvunget? Nått kan ju hända liksom och ni e ju inte gifta -än-.. Dont worry.. det här ska nog gå bra skaruse.

10:08 fm  
Blogger Torpan said...

Nu har jag iofs inte "det andra" perspektivet iom att jag aldrig dejtat killar. Men det är inte lätt att dejta tjejer. För tjejer ältar o grubblar mer tror jag. O är som sagt rädda för att verka klängiga. Det är en balansgång, men det är sååå värt det när det funkar. ;)

12:38 em  
Blogger ze7en said...

jag har aldrig varit ihop eller dejtat en tjej men av egen erfarenhet tycker jag att det är enklare att vara vän med killar än tjejer. man slutar dock aldrig undra om killarna är vän med en för att det vill något mer eller för att bara vara vän.

tjejer verkar ta avstånd helt. jag vet inte om det är jag som gör något konstigt, om jag är för konstig, för dum/smart, för ointressant, om de ser mig som ett hot eller liknande, jag har ingen aning. lite frustrerande är det allt.

1:33 em  
Blogger Ida said...

Jag blir tamejfan galen på fruntimmer. Jag har också skräck för att verka för på, och särskilt om jag inte riktigt vet vad hon vill. Men vad händer? Hon tror inte ens att man är attraherad av henne i stället! Suck.

12:35 em  
Blogger Mio said...

ida: I KNOW!! det är ju precis det problemet kretsar runt... man kan ju bli galen för mindre ;) fast...hellre galen över det än sane over nothing.
hur går det för dig nu då? supernyfiken ju!

12:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se