24 augusti 2006

ikea this is comfortable!

så bestämde jag mig för att tre år liggandes på två, ovanpå varandra placerade, olika stora skummadrasser i bostadsförmedlingens 90 cm-studentsäng var nog.

so I faced my fears och begav mig till det stora, stora varuhuset i...eh..söder?
min längtan efter en riktig säng måste varit stor, med tanke på att jag har noll koll rörande sängkunskaper, åkte dit ensam, betalar 500:- extra för att få hem saken och har en ologisk fobi för expediter (eller..nej förresten, den är logisk och uppstod ur en bh-incident..).
samt att jag alltid, alltid, går vilse på ikeor.

efter att ha gått vilse ett antal varv kastade jag mig i famnen på, inte bara en, utan tre, expediter. det ni! det är exponerings-terapi av stora mått (okey, visserligen tafsade ingen, men sånt vet man aldrig så noga innan haha).
vilket landade i att jag från och med i morgon är ägare av en 120 säng =)
visserligen ikea's absolut mest studentvänliga bäddmadrass prismässigt. men det är lyx, lyx, lyx.

sms:ade Cutie från i helgen (hrm...för en gång skull har det inte poppat upp ett fungerande nick för en tjej, mer än söta söta saker så som just cutie...vad betyder det...) och berättade att jag nu var stolt ägare av en ikea säng på etthundratjuuuugo centimeter.
mobilen pep fram svaret att "120 får man plats två i ;) "

- och jag gick runt och fånlog mot hela ikea i ett par timmar efter det...

människan är enkel! oh so enkel.

2 Comments:

Blogger ajja said...

hähä. Asså, det där med sängar. Jag har ägt en 1.80 säng i massor med år nu. Jag v ä g r a r sova i en mindre. Har vägrat. Jag spenderade en hel helg i en 90 säng nyligen och hade inget emot det. Maj gad va man kan ända sig lätt .. *s*

9:28 em  
Blogger bruden said...

Hihi. Jag tror min själ att det är stora sängköparsäsongen, Smulan har precis köpt en ny säng på ikea och jag och Fia ska dit imorgon och köpa en varsin är det tänkt... jag har redan en 120-säng, men den börjar gå sönder (hmm) och man vill ju inte råka ragga hem någon brud bara för att spetsa henne på en uppspjongad fjäder.

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se