23 augusti 2006

sweeties, I love you, but you don't know what you are talking about

intressanta diskussioner kan uppstå när man fikar med sitt straighta lilla gäng ibland.
som idag när föremålet för diskussion plötsligt blev jag och vilka tjejer jag dejtar.
hrm...det var ju inte jag som förde ämnet på tal heller.

helt plötsligt diskuteras vilka typer av tjejer jag går ut med. och alla vet plötsligt mer än jag om det...
ingen är beredd att hålla med mig när jag försöker förklara att det faktiskt är en annan värld, och att det faktiskt inte alls är samma sak som när man dejtar killar.
nej, alla enas om att jag har fel, och att det är precis, precis samma sak som att dejta straigh. och tjejer är inte alls annorlunda än killar, därmed är dejtingfenomenet även det samma sak.
oavsett vad jag säger om saken, så vet de bättre.
vilket är rätt fascinerande med tanke på att ingen vid bordet utom jag någonsin faktiskt dejtat en person av samma kön.
fast ja, det klart...alla är ju mer eller mindre bi kom det fram efter jag efter en hel del ångest och skakande ben bekände färg :P
trots att ingen varit kär i en tjej.
hrm....

samma sak gäller varför jag skaffar kort till gay-stället i stan. vad ska jag där och göra? och väljer jag bort dem, och vi får aaaaldrig vara med när du gör såna saker ju..varför då då?
men, jeez...jag kan ju inte avstå från att vilja gå på gayklubb bara för att ingen annan har lust att sympati lägga ut 200:- och bli medlem....
yeah, det handlar om en gång i månaden som sånt finns att tillgå här. EN.

yeah, I love you sweeties, and I love that you care. But you so don't know this, so please but out!
at least see that I know this better.

och, hihi, ser ut att kunna bli en bussfärd till i helgen :D

2 Comments:

Blogger Ida said...

Nice att det verkar gå åt rätt håll med tjejen!

För övrigt tycker jag att du borde flytta till Sthlm så fort du är färdigutbildad psykolog! Jag menar, jag har redan tröttnat på gayställena här så jag kan tänka mig vad du kommer göra snart ;P

12:38 em  
Blogger Torpan said...

Hmm, jag har haft turen med de flesta av mina heterokompisar att de är så trygga i sin heterosexualitet att de inte håller på o säger att "alla är ju lite bi". De är väldigt öppna o förstående för mig, men det är som sagt inget som skulle falla dem in, att vara kär i nån av det egna könet. O de är smarta nog att inte berätta hur jag borde känna för mig. ;)

Lycka till med bussresan, och ändstationen :P

1:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se