18 oktober 2006

svart och svår, fast på låtsas

ibland,
ibland när man är riktigt uttråkad,
då - då defragmenterar man om hårddisken..
flinar för att man får cred för detta från kompisar..
3 knapptryck.. men heey, vill de lovorda så är inte jag den som är den ;P
jag kan låtsas att jag är teknisk, för deras skull hehe..

övar inför fredagen..
då, då ska jag vara svart och svår till max..
laddar...
gör om mina kort. mörka, mörka..
lyssnar på hård, pubertal, bitter och mörk musik. för att det är kul.
komsomduinteär ..
goth-brud.
för att det är snyggt med goth, för att det det är det enda jag går med på som anledning för att jag ska ta på mig kjol, för att jag får måla naglarna svarta, ha kängor, sota ögonen och kanske tona håret svart, svart, svart. vara dryg till max. flina i smyg.
- att leka trulig tonåring är underbart!!
and I do it fucking good too! ;P

fast dagsläget är ljust.
lång, lång evighetslång skoldag.
maxade raster.
anfalla kompisar bakifrån i kaffekön, springa och leka i korridorerna, grimaser, skämt, busa, vara vild.
in och lyssna igen..
seriöst, allvarligt, vuxet.
sitta långt fram, göra parodier, skämt teckningar och roliga meningar i smyg. få kompisar att fnittra, flina när de jobbar med att inte låta det höras under lektionen. barnsligt.
kontraster.
kul!!

dagens namn:
"min lilla queer-girl" (tidigt på dagen, innan jag blev jobbig haha)
"stördo" (slutet på dagen, när jag blivit jobbig. fast kärleksfullt då haha)
Nöjd!

...pucker upp for heavens sake, there's never been so much at stake, I served my head up on a plate, it's only comfort, calling late. 'coz there's nothing else to do. every me and every you..

3 Comments:

Blogger Ida said...

Ooh, vad är det för låt du har citerat?

8:43 em  
Blogger Mio said...

det är placebo, "every me every you", den och de är bra, har jag nyss upptäckt ;)
I'll send it over if you ask nicely ;) eller..I'll send it over anyhow - you're always nice ;*

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Placebo är husgudar hos oss... Ladda ner ALLT och njuuuut är mitt tips! :)

/Malmö

7:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se