09 december 2006

men hur intressant kan det VARA?!


varför??!
varför är det så otroligt spännande med flator?
för heterofolk alltså..
kan det inte bara få vara ? det är varken mer eller mindre intressant än att vara hetero. det bara är.
förstå tack?
jag börjar tröttna nu..
när bekanta, som i folk man egentligen inte har en så pass speciell relation till, frågar vad man defineriar sig som och sen blir så till sig över att de helt plötsligt måste kramas, klappa på en i tid och otid, pussas och hålla på...
visst, dela min entusiasm om du har delat min process..
men det där är inte entusiasm.
det där är bara spänning. och bara i en riktning.
jag är inte lika thrilled över det beteendet.

och när det gäller kompisar...ooaääh!
visst, jag kan ställa upp på fest-kompis-hånglandet, då och då.
I don't mind..
det gör ingenting, men det ger heller ingenting.
men när en del hetero-tjejkompisar på fyllan helt plötsligt börjar fnittra och skruva på sig, och tala om tankar som de "vill berätta men inte vågar", och som uppenbarligen handlar om dem och jag - Sluta!!
det blir bara otäckt då!
*lalalalala I don't wanna know please!*
go away and come back when you've sobered up. det är inte roligt längre.
gränser tack!

vart kommer den här idén om public property på flator ifrån egentligen?!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mmmm, visst är det kuuul? *ironisk* Framförallt är jag även fötjust i när andra outar mig konstant (för nuvarande en klasskompis som berättar för alla han springer på, främst på fyllan) eller att man "degraderas" till "den lesbiska kompisen" snarare än Tess...

10:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se