05 december 2006

saker man kan tänka på men inte gör

alltså..
jag vill så gärna tänka på att hon faktiskt inte var min typ av tjej
på att hon faktiskt inte såg ut som de tjejer jag brukar falla för eller attraheras av
på att hon faktiskt inte var så där speciellt rolig oftast
på att hon faktiskt gnällde väldigt mycket
på att hon faktiskt inte var så där amazing i sängen
på att hon vill döpa ett barn till ett namn som garanterat, utan tvivel, kommer åsamka det barnet mest mobbing i sverige
på att hon var otroligt dålig på att höra av sig all the way through
på att vi inte delar prioriteringar
på att hon lyssnar på westlife ibland

såna saker vill jag tänka på.
men det gör jag inte så ofta.
istället tänker jag på att jag faktiskt gillade henne ändå.
och på en dagdröm som inte realitetscheckats.

t.ex lär hon inte komma på den där festen, och gör hon det så lär jag inte stöta på någon annan utan mest kolla på henne, och stöter jag på någon annan så lär jag inte väcka hennes bekända svartsjuka, och skulle jag nu väcka svartsjukan trots allt, så lär hon inte agera på den och tala om det för mig, dra iväg mig och putta ner mig i en säng och hävda ägandebehov.
så lär det t.ex. inte bli. men det är en väldigt bra (och icke-konstruktiv) dagdröm.

och det under lättar INTE att ha ägglossning just nu.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
uppdatering:
oaaaaääh!! just JUST när jag skrivit färdigt det här och börjat fokusera på att tänka på listan som ska få mig att tänka på att jag klarar mig bra utan henne - just då trillar ett qx-mail in från henne till mig. ett sånt där som är så där sött, och fint, varmt och nära. och så är hon sårbar just nu, och jag vill bara springa dit och ta hand om.
och dessutom tänker hon visst kanske gå på den där festen. vilket aktiverar dagdrömmen, trots att hennes närvaro på den lär vara den enda av mina premisser som upfylls.
oh fuck fuck fuck....

4 Comments:

Blogger bruden said...

Sprätt iväg eftersläntrande ömhetsbetygelser med fingret, så överlever du lite lättare. Tough shit om hon drabbas av närhetsbehov och postrelationell mjukhet, hon har sagt hur hon vill ha det och det är det du ska agera efter. Du vet det ju själv egentligen.

Och - westlife??

12:29 fm  
Blogger Mio said...

jo jag vet, du har alldeles väldigt rätt.
den där lugna, metodiska, logiska rösten i mitt inre säger åxå så.
det som ställer till det är att rösterna från hjärta och hormoner har utrustats med sånt där gällt och pipigt tonläge som bara skär genom märg och ben. det blir mycket knepigare att höra vad den där andra, bra rösten, säger då..

och jag vet - westlife!!

5:52 em  
Blogger ajja said...

WESTLIFE!!!!!!!!!!???????? hon hade i allafall Big tits :)

10:06 em  
Blogger Mio said...

ajja: jaaaaa...det hade hon. som fan... jag saknar!
skönt att se att du mår bättre nu btw sweets!

10:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se