16 november 2006

ur kurslitteratur:

"Hon nöjer sig inte längre med fasaden av ett bra äktenskap. Det avgörande blir nu att det råder ett sant och äkta förhållande mellan henne och mannen. Hon tror inte längre att ett sådant förhållande förutsätter att mannen lägger av med vissa irriterande vanor, till exempel att röka i sängen eller snyta sig i lakanen. Nu förstår hon att det endast kan förverkligas om hon själv anstränger sig för att förhålla sig till mannen på ett nytt sätt, för att hon vill lära känna honom och inte i första hand reformera honom."
(det existentiella samtalet. E.van Deurzen)

HAHAHAHA, oh men jisses....
snälla lilla vän...skilj dig. han snyter sig i lakanen!
hur kan man vilja förhålla sig till detta?

12 Comments:

Blogger ze7en said...

lagg benen pa ryggen och spring kvinna!

1:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Frågan är ju när han började snyta sig i lakanen. Hur långt in i förhållandet gör man det?
Vad har snytandet med ett sant och äkta förhållande att göra? Nej, packa och gå kvinna!
Vad är det för kurs du läser?

7:35 em  
Blogger Mio said...

ze7en:
I KNOW! my thought exactly..

maria:
alltså, det känns som att det spelar ingen roll hur långt in i förhållandet o hur bekväm man är med varandra. snyta sig i lakanen kan aldrig vara okey haha..
kursen handlar om existentialistism. jag ser inte riktigt kopplingen jag heller..

7:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vad har en äcklig karl med existensialism att göra... Det måste vara en riktigt djup kurs haha..
E.van Deurzen, det måste ju vara en man som har skrivit denna kursbok eller...
Vem tar upp SNYTA SIG I LAKAN som exempel? Det kan ju bara vara självupplevt så antingen är det en man som snyter sig i lakan som har skrivit boken eller så är det en kvinna som lever med en man som snyter sig i lakan som har skrivit den. Är det en kvinna är det kanske inte som kurslitteratur boken ska användas. Det är ju i så fall ett rop på hjälp. Vilket som, kvinnan måste ju räddas:)

8:21 em  
Blogger Mio said...

hahahahahaha, ja, du, det måste ju vara det - ett rop på hjälp. för jag beklagar att behöva säga att e. van deurzen är en emmy.. så en brud alltså.. men ja.. hon lär ju ha en väldigt speciell syn på vad som är ett lyckligt äktenskap..och jag tror ju inte hon kan leva i ett direkt. jag skulle ha väldigt svårt att vara lycklig med någon som snöt sig i lakanen..
den skrevs i och för sig på 80talet..så har vi tur så har hon förstått sitt eget bästa och skiljt sig.

8:46 em  
Blogger pseudonym said...

Men han kanske var väldigt snorig och inte hann resa sig ur sängen?

9:17 em  
Anonymous Anonym said...

Ja du, vi får hoppas att hon gjorde det annars kan hon ha levt med detta i 20 år och då har hon förmodligen gjort sig förtjänt av fakirernas bragdmedalj:)

Lustigt exempel att ha med i en sån bok bara eller så är detta fenomen vanligare än jag tror.
Jag har varit med om mycket men att snyta sig i lakanen, neeeeej.

9:24 em  
Blogger Mio said...

I'm not jesus:
well..han får allt lov att ha varit alldeles väldigt sjuk i sådana fall..snarae legat på dödsbädden..

maria:
oh shit, jag hoppas verkligen inte att sånt är vanligare än vad vi tror.. jag har nämligen tänkte leva ganska många år till utan att stöta på någon som snyter sig i lakanen..

1:18 fm  
Blogger pseudonym said...

Undra om han snöt sig på sin egen sida eller på hennes sida? Rätt ofräscht oavsett, men det är väl värre att sova i någon annans snor än i sitt eget.

Hans föräldrar måste vara stolta över hur de uppfostrat honom.

6:12 em  
Anonymous Anonym said...

Ja verkligen, varför snyta sig i lakanen? Det är ju mycket enklare att använda sin pyjamas.

11:24 em  
Anonymous Anonym said...

Det lär vara ganska stört att tro att man är så tajta ihop att man kan snora lite på sängkläderna utan någon som helst mindre positiv reaktion från sängkamraten!

1:54 fm  
Blogger Mio said...

stålmormor:
absolut! fast jag måste ändå säga att det vore mer stört om det hade kommit en positiv reaktion från sängkamraten ;)

I'm not jesus:
...jag räknar med att han är föräldralös. kanske har han vuxit upp med vargar..

mark: jomenvisst! absolut, pyjamas.. eller åxå, jag vet inte, men jag har hört något om toapapper..men det kanske är jag som är förlegad ;P

11:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se