14 december 2006

3 x 5 saker...+ lite till

på uppmaning av miss darling Garmonbozia, och eftersom jag är så skapad att jag inte kan låta bli att kryssa i och fylla i allt som kommer i min väg, må det så vara SCB-formulär, utmaningar eller vilken-personlighetsstörning-har-du?/vilken-av-tjejerna-i-spice-girls-är-du? test, så..ja, here goes!

5 saker jag skäms för:
~ att jag fortfarande räknar på fingrarna när ingen ser, och ja..när folk ser åxå för den delen..
~ att jag fortfarande måste tänka efter innan jag vet vad som är höger och vänster
~ att jag är galet lättgenerad och blyg OM jag talar om det för folk. vilket jag alltid lyckas göra..
~ att gråta offentligt
~ att jag är otroligt dålig på att ha fel, förlora, göra fel etc..och att jag tror att det mesta kan göras om till en tävling...

5 saker jag gjort detta år
~ kommit ut som flata!
~ piercat mig själv
~ blivit av med stockholms-oskulden, och pride-oskulden
~ /börjat/ lärt mig åka skateboard
~ lärt känna många nya människor :) och hånglat med en betydande andel av dessa...heh..

5 saker jag vill göra nästa år
~ fortsätta utvecklas som människa
~ börja laga mat igen (läs: inte bara makaroner och bönor..)
~ bli kär. lyckligt kär.
~ tatuera mig, och äntligen komma fram till vad som är det där ultimata motivet jag tänkt på i..eh..10 år nu... :S
~ köra en helvecka på priden! en jävligt bra sådan åxå..

...och eftersom jag inte kan låta bli att göra saker "my way", och eftersom jag ska bli det jag ska bli, och eftersom jag tycker det är dålig balans att bara ha saker man skäms över (wtf?? jantelag?) på sin lista lägger jag till en egen punkt! (och den tycker jag att ni andra kan fylla i åxå, i efterhand ;) )

5 saker jag är stolt över!
~ att jag faktiskt är skitsnäll
~ att jag har grym humor
~ att jag har vansinnigt bra musiksmak
~ att jag är kreativ och pysslig, o kan skriva jättejättebra när jag vill, och åxå är bra på att teckna
~ mina ögon


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min stolt-lista skulle vara misstänkt lik din. Dina andra listor är också väldigt mycket i närheten... dock har jag aldrig skämts för att jag inte kan göra skillnad på höger och vänster, jag brukar tala om det högt och tydligt så att folk ska - inte bara ta hänsyn till det - utan fascineras av det och se det som en del av det som gör mig speciell... bara ett tips :P

8:32 em  
Blogger Mio said...

haha, i och för sig.. allting handlar ju om hur man lägger fram det.. så jag kanske ska byta stil helt enkelt! barnsligt stort leende, stora ögon och ett "och veeeet du.." that oughta do it!

8:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se