27 januari 2007

kärleksråd från en åttaåring

jag ringer hem och får lillasyrran, snart åtta år, på tråden. vi snackar kärlek och tjejsnack och uppdaterar varandra om våra liv..

jag: och veeet du??! jag ska åka till Tyskland.. och hälsa på tjejen
lillsyrran: OJ!!!
jag: eller hur! det är jättelångt bort...men visst var hon söt?
lilsyrran: jaaa..det var hon!
jag: och jag har skickat blommor till henne, och det blev jättemånga.. 25 röda rosor blev det!
lillyrran: *drar efter andan* oooooooj...ja det var många!!
jag:...och vet du..jag skulle vilja att hon blev min flickvän...
lillsyrran: hihihihi
jag: men det är lite läskigt.. för jag måste vara den som vågar pussa henne.. först av oss liksom...det är lite läskigt att våga...
lillsyrran: ....jaa...men du..tänk som att det är ett glas med saft...det är bara att göra det. att dricka upp det. och det är åxå så där kladdigt, kan vara lite starkt så där, och fastnar på munnen och så..men man gör det ändå...
jag: *kväver ett stoooort skratt* eh..ja..jo..det så klart. det kan ju vara lite kladdigt det med. men pussas är rätt mysigt..jag var nog egentligen mest rädd för att våga pussa henne, tänk om hon inte vill liksom?
lillsyrran: ja men det är bara att fråga! "får jag pussa dig", eller.."vill du pussa på mig?"
jag: jo..det klart..du är smart du.. men tänk om hon inte vill då?
lillsyrran: mm, men då pussas ni bara inte helt enkelt!
jag: men då kanske jag blir lite generad..om hon säger nej...
lillsyrran: äh..men du har ju tränat på mig ju! du vet..du har ju pussat mig och så, och ibland har jag sagt nej, och det är ju inte så farligt...

barn är bra... man skulle vara åtta, man är rätt smart då...
varför hypa och vara nervös över att kyssa snyggaste bruden man åker halva världen för att träffa egentligen..
det är ju trots allt bara som saft ungefär..sött och lite kladdigt - just sipp it up!! ;P
I can dooo it....

7 Comments:

Blogger Honey said...

wow. jag önskar att jag hade en så vis lillasyster!! men jag håller med henne, ta med dig lite oboy annars haha. hur blandar du liksom? yeah, lycka till!

10:35 em  
Blogger ze7en said...

lilltjejen skulle kunna göra en karriär som vis rådgivare, sveriges motsvarighet till dalai lama :)

jag såg en dokumentär om french kissing igår...man blidde allt lite sugen :)

11:25 em  
Anonymous Anonym said...

Barn är ju bara för härliga! Allt går att lösa, bara man tänker på det som ngt annat. Som ja, saft... vet inte om jag hade kommit på det men det lät ju faktiskt bra! ;P
Kämpa på med nervositeten! Du kommer över det fortare än fort när det väl är gjort, första kyssen alltså! :D

11:30 em  
Blogger pseudonym said...

aaw, gud vad gulligt!
Saftliknelsen var typ det mest geniala jag nånsin läst.

10:54 fm  
Blogger jencupcake said...

just kiss me.... :)
i will defo NOT say "NO"

11:59 fm  
Blogger Mio said...

cec: hmmmm..o'boy..yeah, that kinda slipped my mind.. kan ju vara värt a go! hehe..
fast då lär det definitivt bli kladdigt och blött i och för sig... maybe not...

ze7en: jodutack..klart man blir sugen...I'm dying a bit here...och jag har inte ens sett nån dokumentär...I just got great and loud imagination..

fröken t och miss not-jesus:
I knooow :D I've got the coolest sister on the block!! ..okay..nu består ju deras block bara av 2 hus då då..men hon kanske är coolast i stan åxå..

jencupcake:
good to know, good to know ;*

3:14 em  
Blogger ajja said...

meh gu va ullgullig! :)

9:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se