01 februari 2007

eeeew - det är hååår, ta bort det ta bort det!!

just nu kämpar jag hårt med att försöka acceptera kroppens naturliga utseende och uttrycksformer under fria förhållanden...

läs: jag håller på att bli galen på att jag inte får raka benen, och diverse andra olika ställen...
trots att jag uttryckligen för sisådär 6 år sedan sade att "jag ska aaaaldrig vaxa mer!! inte förrän..förrän..förrän jag GIFTER mig!", så har jag alltså tänkt att det vore ju attans så smidigt.. och nu har jag ju ett par veckor på mig att spendera med..här höll jag på att skriva "just watching the grass grow"..och det är ju i och för sig passande och symboliskt..
dessutom så är det ju inte alls säkert att jag kommer gifta mig, det vet man aldrig, så då kan jag ju lika gärna do it now as well. man ska leva i nuet ;P

men - jag - håller - på - att - bli - knäpp - under - processen!
visst känner jag flator som med feministiska argumenteringar vägrar raka bort det minsta hår, och även om det tar ett tag innan jag finner mig i upptäckten (om jag inte är förberedd), så respekterar jag och förstår helt klart deras poäng. och är imponerad av att de klarar av det.
det är ju trots allt naturligt.

meeeeen - jag vill inte vara så naturlig!
jag skulle helst vilja behålla kläderna på 24/7 just nu, i duschen och allt. I don't wanna see what has happened to me... jag har inte varit så här...behårad...sen jag var typ 13 och upptäckte rakhyvelns existens.
and it is scary.
jag sneglar bort mot mina vaxburkar med drömmande blick. och då är det illa. det kommer göra ont som tusan - but at this point I no longer care..
snart..snart ;P

jag tog upp mina stora, mödosamma hårbekymmer med mamma på telefon idag. hon skrattade totalt oförstående, och frågade sen aningen förskräckt om jag skulle vaxa andra ställen åxå.
och jag förundras över hur hon kan tänka att det är en bra sak att fråga när hon definitivt inte bör vilja veta.
jag är all for communication i familjen. men vissa gränser bör spärras av med polis-tejp...

7 Comments:

Blogger Ida said...

HAHA, men du vet ju vad min mormor frågade: "hur älskar ni?". Men herregud, VAD förväntar man sig för svar på den frågan? HAHA

2:01 fm  
Blogger wilda said...

vaxa på du! du får väl vara feministiskt flatsubversiv på andra sätt...typ..ja, jag vet inte...tatuera in regnbågsflaggan i ansiktet? *ba föreslår* =)

å förresten är jag och min flummiga blogg tillbaka, jag stod inte ut. *s*

9:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Hm... Jag förstår nog inte riktigt... Varför får du inte raka benen (och div övriga ställen *S*)?
Man får väl se ut som man vill, men att du inte skulle få... *hm* Då undrar jag vem som bestämmer sånt för dig... ;)

1:39 em  
Blogger Mio said...

fröken t:
alltså, jodå :) jag får absolut raka, och är det någon som bestämmer det så är dte ju jag. helt rätt! men att jag väntar och håller på att bli lite lätt galen i processen har att göra med att jag vill vaxa (stays away longer. prektiskt på ...t.ex...resor hehe), och då måste det ju se ut som hej-kom-och-hjälp-mig ett tag innan man kan göra det

vreni:
good, good to have you back som en stjärna på blogghimlen ;)
ska fundera på det där med tatueringen..

garmo': hehe, I know..visst förstår jag deras nyfikenhet, men även de måste ju tänka ett steg längre och inse att man t.ex. inte vill få en bild på näthinnan av sitt barnbarn getting busy...det handlar om överlevnadsfaktorer att inte fråga...they should know better..

2:07 em  
Blogger Torpan said...

Haha, jag lider med dig! Rakhyveln är min bästa vän, jag skyller på att jag var simmare under mina formativa år. :D Vaxa låter ju onekligen smidigt, men processen skulle gör mig galen med. Tell me if it's worth it? ;)

2:17 em  
Anonymous Anonym said...

ha ha ha, jag vaxar bikini, innan solsemester, resten får klaras av me rakhyveln. Jag och rakhyveln är goda vänner. Hår sätter skräck i mig!

12:21 fm  
Blogger Mio said...

karro: then you know how I feel...men..solsemester..annan semester..same same but oh so different.

torpan:I'll keep you post it. men jag tvekar att det är värt det redan nu ;)

9:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se