14 februari 2007

fitta - reclaim the name?

jag må ha världens coolaste mamma, en öppen dialog och en rak kommunikation.
och uppskatta allt detta.
men jisses vad jag ibland önskar att hon kunde ha lite mer spärrar, eller helt enkelt inte njuta så av att få mig mållös och generad...

vi råkar komma in på att jag av misstag i stundens hetta råkade kasta ur mig ett "fitt-dator!!" i julas när datorn hemma där frös mitt i en viktig msn-konversation för hundrade gången i rad.
hon reagerade inte så där odelat positivt på min kommentar utan var sur över att jag sagt så i ett hus där det finns barn (som dock var utom hörhåll), och var sur i ungefär 3 dagar.
nu är det inte så att jag direkt känner mig superbekväm med sådana ord i konversationer med mamma, men det hände, okay?
jag säger att jag fortfarande inte förstår vad som är så oerhört hemst med att råkat säga det ordet, och att det inte är värre än många andra ord egentligen. att det inte är något fel eller fruktansvärt med just ordet "fitta"
mamma kontrar med att fnittrande i telefon säga: "ja jag hoppas inte att du slickar vår dator i alla fall hahaha!"

Hur, HUR, kan en mor säga så till sin dotter??
jag blev ungefär så speechless och generad så att det i stort sett lyste genom telefonen..
då föredrar jag nästan pappas oskyldighet när han blir förvånad över att jag faktiskt kan sova i samma säng som en tjej jag dejtar...

kontraster....
gränser - snälla någon? jag har hört att det är bra för barn...

8 Comments:

Blogger ze7en said...

Jag kan inte hjalpa det, men LoL!
Aven om hon ar genant sa verkar hon jekligt cool :)

11:04 em  
Blogger Dummie said...

Woho! Hej Upplyst Morsa! Jag förstår din genans, men var stolt! She´s a mother to mind!
Kram S

12:53 fm  
Blogger Ida said...

HAHA ;D

En kompis till mig berättade att hon tagit med sin lilla valp till sitt ex vars mamma fyllde år (krångligt). Hunden slickar sig i skrevet, vilket får mamman att utbryta "hon gillar visst att slicka fitta!". "Som sin matte", säger exet till sin mamma då.

HAHA, jag förståååår verkligen inte.

4:00 fm  
Blogger wilda said...

*asg* ;P

8:22 fm  
Blogger jencupcake said...

jesus - you mom is hilarious!

8:27 fm  
Blogger Mio said...

hehehe, yeah I know, she is hillarious...she knows that too - a bit too well tho ;P
nej men hon är skitcool, och jag är stolt över henne :)
fast hon får gärna censurera sig liiite. jag kan chocka henne, sure - det är jättekul, men jag är inte riktigt lika förtjust när det goes the other way around.

och garmo: oooooh!!! den..DEN var värre..eew....

8:36 fm  
Anonymous Anonym said...

HAHAAH! charmig morsa. ;)

11:53 fm  
Anonymous Anonym said...

ssss ;)
Måste bara få tillägga att när min älskade hustru ibland skriker FITTA i ren frustration/ilska över nåt så brukar jag bara säga "Inte nu älskling för jag tror inte vi hinner med det..."

Annars tycker jag ju det är synd om ett så vackert ord som det för en kvinnas kön användsi negativa sammanhang

5mestarkeeper

3:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Gaybloggar.se